[Gelistirici] Kimin PATH'i nerde....

Barış Metin baris at uludag.org.tr
9 Şub 2006 Per 00:23:02 EET

Çarşamba 8 Şubat 2006 23:48 tarihinde, Ismail Donmez şunları yazmıştı:
> Eh her zaman araştırmacı gazetecilikten yanayım, SourceForge'in
> CompileFarm'indaki makineleri ziyaret edip $PATH'lerini inceledim.
> Güvenliği ile ünlü OpenBSD dikkat çekiyor ;) :

Bu konu üzerine Görkem ile uzun bir konuşma yaptık. Sonuç olarak amacımızın ne
olduğuna odaklanmamız gerektiğine ve sorunlara çözüm ararken araçlar değil,
amaçlar doğrultusunda hareket etmemiz gerektiğinde hem fikir olduk.

Kısaca, PATH konsunda bir iyileştirme yapmak yerine amaca bakarak kullanıcının
ihtiyaçlarına çözümler getirmeye karar verdik. Bu konu özelinde (ifconfig,
sistemden bilgi aldırmak), özel bir araca ihtiyaç olduğu en azından bizim
açımızdan aşikar. Bir parça genişleterek kinfocenter üzerinden de
yapabiliriz, farklı bir araç da oluşturabiliriz.

Benim oyum ilkinden yana olur sanırım :).

İlkini seçmişken hemen önerimi de yapayım. Bence kinfocenter'ın topladığı
bilgileri kaydetmesini sağlayabilirsek yardımı olur. Bu bilgileri daha sonra
işlenebilecek bir biçimde (XML?) kaydedebilirsek daha da iyi olabilir.

Diğer taraftan da bir feedback uygulamamız var. Bu ikisi ile ilgili nasıl bir
yöntem izlenir bilmiyorum. Eğer kinfocenter bu kayıt işini yaparsa feedback
direk kinfocenter'ı da kullanabilir belki... Bu konuda emin değilim :).

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin