[Gelistirici] PATH tanımı

Barış Metin baris at uludag.org.tr
8 Şub 2006 Çar 21:58:05 EET

Çarşamba 8 Şubat 2006 21:25 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:
> Başka çözüm önerin varsa onu kullanalım o zaman?

Sorunun ne olduğu üzerinden çözüm önerimi şekillendireyim istersen. Bu cevabın
senin için de açık olduğunu düşünüyordum aslında...

Amaç: "Kullanıcı bazı sistem bilgilerine ulaşabilmeli (bize gönderebilmeli)."

Sorun: "Fakat kullanıcı komut satırından ulaşılan bu bilgilere kolay
ulaşamıyor. Çünkü komut satırına aşina değil."

Yanlış olduğunu düşündüğüm çözüm önerisi: "Komut satırını bu bilgileri almayı
kolaylaştıracak şekilde değiştirelim"

Çözüm önerisi bence neden yanlış: "Çözüm kullanıcı için sorunu oluşturan
bileşene odaklanmaya çalışıyor. Fakat sorunu oluşturan bileşen amaca ulaşmak
için yalnızca bir araç. Aracımız yeni bir sorun oluşturuyor. Bu araç -
kullanıcı ikilisini bir arada düzeltemek yerine bu tür kullanıcıya yeni bir
araç sunmak daha mantıklı olacaktır."

Benim çözüm önerim: "Kullanıcının istediğimiz bilgilere ulaşabileceği kolay
kullanımlı bir araç sunalım. Komut satırı bilgisi olmayan (ve öğrenmek de
istemeyen) kullanıcılar için grafik arayüzlü bir araç işimizi görmeli.

> Ama senin önerdiğin
> yöntemi herkes kullacak diye bir şart yok,

Böyle bir ima yaptığımı mı fark ettin?

> hem camianın tek toplandığı
> yer de burası
> değil.