[Gelistirici] PATH tanımı

Barış Metin baris at uludag.org.tr
8 Şub 2006 Çar 21:45:04 EET

Çarşamba 8 Şubat 2006 20:30 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Çarşamba 8 Şubat 2006 20:27 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:
>
> kalmadı abi, biraz önce gittim sinirlerimi aldırdım artık löp et kaldım,
> nasıl uygun görüyorsanız öyle yapın...

Hayır! Lütfen artık burada böyle mesajlar görmeyelim. "Nasıl istiyorsanız öyle
yapın" bir karar alma yöntemi değil. Kendinizi bunu yazacak gibi
hissediyorsanız bilgisayardan uzaklaşın, biraz kendinize gelin :).

Burada hep birlikte karar almayı başarabiliriz. İlk başta zorlanırız belki ama
ortak fikir oluşturmayı öğrenebiliriz :).

Şimdi bu soru oldukça basit bir soru olarak gözükse bile temel birkaç ayrılığı
da beraberinde getiriyor. Benim aklıma iki soru geliyor:

1. Kullanıcılarımıza nasıl bir deneyim sunmak istiyoruz? Alışılageldik Linux
kullanımımızı kullanıcıya rahat ulaşılabilir bir şekilde sunmak amaçlarımızı
karşılıyor mu? Yoksa bizim amacımız dileyene öğrenme yolunu açık bırakırken,
sistem karmaşıklığından arındırılmış bir deneyim mi?

2. Alışılagelmiş yöntemlerden, standartlardan ne zaman, ne kadar ayrılacağız?
Bunlardan ayrılmamızın, bizi zamanla ayrıldığımız kuralları takip eden özgür
yazılımları sistemimize adapte etmeye çalışmada zora sokabileceğini tahmin
ediyoruz. Fakat bu işi nereye kadar esnetebiliriz?

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin