[Gelistirici] PATH tanımı

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
8 Şub 2006 Çar 20:02:54 EET

Çarşamba 8 Şubat 2006 17:53 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:

> Araştırdık, hatta Arena ekibine sorduk. Uğur'cuğum sağolsun kırmadı,
> "sorun olmaz, bildiğiniz gibi yapın" dedi.

Allah aşkına bir durun ya, kullanıcı \ yazacak diye ortalığı birbirine
katmanın manası yok, /sbin ve /usr/sbin olmasının sebebi PATH tanımlarında
olmalırını engellemek, öyle olsa /bin ve /usr/bin herkese yeter artardı.
Kolay kullandıracağız derken linux'u linux yapan tarafların yavaş yavaş
öldürülmesinden zerre kadar hoşnut değilim, eğer herkes herşeyi
çalıştırabilecekse neden kullanıcılar, gruplar, acl'ler var?

Ne yapacak kullanıcı ifconfig'i, lspci'i hedeyi hödöyü, bunlar hata
girdiklerinde bizim istediğimiz bilgiler eğer kullanıcı vermesin diyorsak bi
bash betiği yazar onu çalıştır çıktısını yolla deriz olur biter.

http://www.pathname.com/fhs/2.2/fhs-4.10.html tanım bu kadar basit, bundan 1.5
sene önce linsprire ile dalga geçerken aptallar x'i bile root açıyor hede
hödö diye böyle birşeye olumlu oy vermeyeceğim ve gene tartışma uzayacak ve
ilk yapan kazanır gibi bir formata bürünecekse hemen belirteyim baselayout
paketinin sorumlusu olarak böyle bir değişiklik yapmayacağım.

--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/