Re: [Gelistirici] kchmviewer açıklaması ne olmalı...

Furkan Duman coderlord at gmail.com
8 Şub 2006 Çar 16:19:33 EET

Merhabalar, :)

2006/2/8, Koray Löker <loker at uludag.org.tr>:
> Abi yanlış biliyorsam düzelt, CHM biçiminin teknik adlandırılması, Windows
> Help Dosyası mıdır?
Değildir. Haklısın. Ancak Microsoft icadı bir nesnedir ve diğer
platformlarda kullanıldığını görmedim. Kullanılamaz mı? Tabii ki
kullanılabilir.

> arayüzleri vs. ile de kullanılabilen bir dosya biçimi... Hatta teknik olarak
> şöyle tanımlandığına tanık oldum:
>
> Extension: CHM
> Program and/or Extension Function : HTML Help Compiled Help File
> Company : Microsoft
> Specific Notes : Used by HTML Help 1.x.
filext.com da böyle tanımlanıyor evet. Google üzerinde birçok yerde
Microsoft Compiled Help File Format olarak geçiyor ama.

> yerine,
>
> <Summary>CHM yardım dosyası görüntüleyici</Summary>
> <Description>KchmViewer, C++ ile yazılmış, Windows platformunda yaygın olarak
> kullanılan HTML yardım dosyalarını görüntülemeye yarar.</Description>
>
> diyebiliriz... Bu hem siyaseten ve teknik olarak doğru hem de sizin
> kaygılarınızı karşılayan bir yaklaşım olur bence...
Tamam. Sana katılıyorum. Bence bu paket açıklaması için iyi bir fikir. :)

> Bir tanımlamayı insanların kafasına yerleşmişlik ölçeğine göre yapmamızın
> hiçbir mantıklı açıklaması olamaz... Nereden biliyorsunuz PDF'in insanlar
> diye adlandırılan soyut bir kitle tarafından ne derece ve nasıl
> tanımlandığını?
En azından PDF kavramını bilen birisi, bunu bir şekilde Acrobat Reader
ile ilişkilendirir. Hiç olmazsa Acrobat kelimesi ile. Belki en son
Adobe gelir. Ama ilk anda aklına KPDF gelen insan pek olmaz sanırım
veya açılımı ile bilen çok az olur.

Ben senin söylemek istediğini anlıyorum. İnsanların koşullanmalarını
bir de biz beslemeyelim diyorsun. Alternatifleri de bir görüşte
tanısınlar artık. Haksız değilsin bence de.

> Amma paketi sen yaptın diye objektif, bilimsel kriterlere değil de keyfine
> göre açıklama yazabileceksin diye bir şey de yok :-)
Cin Ali'nin Help Dosyası okuyucu gibi bir açıklama da yazmam canım.
Ama bunda yazdığım açıklamanın arkasındayım. :)

> Ya sen beni ikna edeceksin, ya da ben seni... Yoksa car car konuşurum :))))
İkna etmeme gerek yok ki. Çünkü bu bir tercih meselesi. Sen
açıklamanın öyle olmasını  tercih ettin, ben de böyle. ;) Ama konuş
tabi. Farklı görüşler aydınlatıcıdır. :)

Görüşürüz.