[Gelistirici] tak çalıştır göç hayali...

Koray Löker loker at pardus.org.tr
21 Ara 2006 Per 14:43:15 EET

Sevgili Mehmet,

Benim kapattığım göç uygulaması isteği hatasıyla ilgili temel derdim, bu
konuda yapılan ticari çözümlerin dahi proje bazlı uygulamalara yönelik
uyarlama yapılmadığı sürece efsane olmayı geçemeyecekleri gerçeği...

Hangi windows altında, hangi kişisel dosyaları linux altına
yedekleyebileceğimizi var sayıyoruz? windows altında yedeklenmesi gereken
dosyaların yerlerinin tespiti bile kendi içinde böyle bir sorunken (bir linux
dağıtımından Pardus'a geçmek bile ancak o dağıtımı inceleme şansımız olduğu
için daha kolay olabilir, yine de tamamen mümkün olabilir mi bilmiyorum)
üzerine bir de yedeklerini alıp Pardus'a getirdiğimiz dosyaların
dönüştürülmesi işlemi olacak...

Atıyorum kullanıcı diyecek ki, göç aracını çalıştırdığımda Messenger ile
yaptığım konuşmaların geçmişi, kullanıcı bilgilerim, net üzerinden
alışverişini yaptığım dosyalar vb. de gelmeli... MSN Messenger hangi sürüm bu
dosyaları nereye koyuyor bulacağız, her birini birbirinden ayırabileceğiz,
doğru sürüme göre bir dosya yedeklemesi yapıp, Pardus disk bölümüne
getireceğiz, üstüne üstlük bir de kim bilir hangi biçimde saklanan o
dosyaların Kopete'de _her nasıl açılacaksa o hesaplar_ açılmış olan
hesaplarla ilişkilendirilerek yedeklenecek...

Bu senaryodaki zorlukları çözmüş olmamız bir başka uygulama ya da kişisel
bilgiyle ilgili deneyimlere de katkıda bulunmayabilir...

Hal böyleyken ve bu işin yöntemine ilişkin teknik belgelendirme var mı,
beklentilerimiz neler, yöntem olarak ne düşünüyoruz gibi bilgiler ortada
yokken imece'de böyle bir çağrı yapmak bana saçma geldiği ve hata benim
(imece'nin) üzerinde olduğu için bu şartlar altında yapılamayacağını
söyledim.

Yani atıyorum Ubuntu (Ki bak gnome bile dert olur, Kubuntu neyse diyebilirim)
kullanıcıları için göç etme aracı yazacak olsak teknik anlamda olabilirliği
kafamda daha kolay şekilleniyor, sadece gereksiz bulurum (Ubuntu ve Pardus
kullanıcıları arasında ayrım görmüyorum, yeter ki özgür yazılım kullansınlar,
illa da geçecek olan da yedek alıp taşınmayı bilir, o bir özgür
kullanıcıdır...).

Benim derdim, standartları ve sürdürülebilirliği konusunda ne fikrimiz ne de
söz hakkımız olmayan kapalı kaynak kodlu bir sistemden yedekleme
yapabileceğini iddia edeceğimiz bir yazılım yazmamız imkansızdan hallice...

Ayrıca bunun otomatik olabileceğiniz kabul ederek insanları buraya
yönlendirirsek yaşanabilecek hatalar karşısında desteği kim verecek onu da
merak etmiyor değilim. Özgür platformların kullanımında en büyük dönüşüm göç
hareketinin kendi oluşudur. Bunun da kurumsal planlama, profesyonel destek
vs. olmadan yapılanı ancak ev kullanıcısı için, kişisel bilgilerin
kaybedilebilmesi önemsizken olur.

Görkem ya da senin bu konuda benim teknik kaygılarımı aşabilmeme yardımcı
olacak bir fikriniz, öneriniz varsa duymaktan mutlu olurum, ama pembe rüyalar
görüyorsunuz gibi geliyor bana...

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->