[Gelistirici] Paket yöneticisi önbellek sınırlaması öntanımlı olsun mu?

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
8 Ara 2006 Cum 19:32:20 EET

08 Ara 2006 Cum 17:19 tarihinde, Ali Işıngör şunları yazmıştı:
> 250 MB az değil mi?
>
> Ben bir güncellemede 380 MB gördüğümü hatırlıyorum. Openoffice tek başına
> 100 MB'ı kaplıyor zaten. 170 MB'lık oyun paketlerimiz de var, onlardan
> birinin güncellemesi olduğunda diğer güncellemelere alan kalmayacak.

Temizleme kodu bunları dikkate alıyor.

Mantık şu şekilde işliyor:

/var/cache/pisi/packages altındaki tüm paketler iki gruba ayrılıyor. Birinci
grup aynı paketin eski versiyonları, ikinci grup paketlerin güncel
versiyonları. Verilen sınıra göre silinme işlemi eski versiyonlardan
başlanıyor. Önce bu paketler kapladığı alanlara bakılarak büyükten küçüğe
doğru sıralanıyor. Ardından tek tek belirlenen sınırın altına inilene kadar
silinmeye başlanıyor. Aynı paketin eski versiyonları grubu bitince, güncel
paketler grubu büyükten küçüğe doğru sıralanıyor ve aynı şekilde tek tek
sınırın altına inilene kadar silinmeye başlanıyor.

Bu şekilde 50-60 tane paket silinip de yerlerine 100-200 MB lık tek bir paket
bırakılmıyor.

- Faik