[Gelistirici] AdditionalFile - owner attribute

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
6 Ara 2006 Çar 12:56:30 EET

Wed, 6 Dec 2006 12:40:54 +0200, Faik Uygur <faik at pardus.org.tr> :

> Ama şöyle bir durum var ki, pisi koduna bunu eklemek istediğimde
> owner="root" şeklinde eklemenin doğru olmayacağını düşündüm. Eğer bu
> işi görecek bir attribute olacak ise files.xml'e eklediğimiz gibi uid
> ve gid şeklinde olmalı.
Su anda pek kullanisli degil herhalde ama ileride sunucu servislerinde
gerekebilir. Bircok sunucunun kendi kullanicilari var ve eklenen
dosyanin spesifik olarak o kullanicinin haklarina sahip olmasi, belirli
dosya izinlerine sahip olmasi gerekebilir; sunucu servislerinin
bazilari dosya izinlerine de takabiliyor.

Root disi teorik bir durum cizeyim. Yeni bir kullanici icin su anda
baselayout'a belirli uid/gid'e sahip kullanici ekleniyor. Herkes
paketin icine uid/gid olarak yazarsa, ileride diyelim ki baselayout'tan
bu kullanicinin uid/gid'i degistirilirse (buyuk re-re-organizasyon
procesi kapsaminda) tum paketlerin taranip o kullanicinin oldugu
paketlerin pspec'lerinde uid/gid eslenip degistirilmesi gerekecek.
Atlanan olursa problem olacak.

Bu nadir olacak durumda, elle bunu yapmak kullanici ismi olarak
tutmaktan daha mantikli, zaten spesifik bir kullaniciyi kullanan kac
ayri paket olacak, dogrusu uid/gid olarak tutmak denilebilir tabii;
gordugum pratik bir yarara pavmak basayim dedim.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693