[Gelistirici] AdditionalFile - owner attribute

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
6 Ara 2006 Çar 12:40:54 EET

Merhabalar,

Şu an depodaki bir çok paket'in pspec.xml dosyası içerisinde bulunan
AdditionalFile tag'inin, permission attribute'u yanında bir de owner
attribute'u bulunuyor. Bu attribute ne şu anki pisi de kullanıyor ne de daha
önceki pisi versiyonlarında bulunuyor.

Birisi kullanmış olmalı oradan görenler de kopyalamış ya da eklenecek, ekleriz
diye konuşulmuş ama atlanmış olmalı. Tam bilemiyorum.

Ama şöyle bir durum var ki, pisi koduna bunu eklemek istediğimde owner="root"
şeklinde eklemenin doğru olmayacağını düşündüm. Eğer bu işi görecek bir
attribute olacak ise files.xml'e eklediğimiz gibi uid ve gid şeklinde olmalı.

Fakat şöyle de bir şey var ki şu anda baktığım zaman tüm paketlerde install
klasörüne root bu additinonal dosyaları yazdığı için sahibi root oluyor.

owner'ı değiştirmek, uid ve gid yapmak sonra tüm paketleri derletmek de bir iş
ve görünüşe göre faydası da olmayacak bir iş.

Açık hata varda bununla ilgili, kapatayım derken bunları gördüm.

Bilginize,
- Faik