[web-cg] Re: LOTR vs CODEC

---------

From: Forel Guvenlik (forel@forelguvenlik.com.tr)
Date: Wed 10 Mar 2004 - 08:54:00 EST

    Selamlar,
    Ana sayfa çok şık duruyor. Bağlardaki yan sayfalar da değişecek mi? Ana
    sayfanın şablonuna uygun bir tasarım daha hoş durabilir. Benim özellikle
    ilgimi çeken iki bölüm var: belgeler ve listeler sayfaları.

    Belgeler sayfasında değişiklik yapmayı düşünüyor musunuz? Son
    güncellenme tarihi 15 Temmuz 2002 olarak görünüyor.

    Listeler sayfasında için ise, daha önceden yetkililere :) göndermeye
    çalıştığım bir iletiyi tekrarlamak isterim:

    ----
    Merhaba

    Hangi listeleri takip ettiğinizi bilmediğim için konuyu kısaca özetlemek
    ve daha sonra arzumu belirtmek isterim.
    Listelere yeni üye olan arkadaşların soru sorma ve alınan cevaplara
    yanıt verme biçimleri bazen sorun yaratmakta.
    İnsanlar bu kültüre oldukça yabancı olabilmekte ve aldıkları cevapları
    aşırı duygusal değerlendirebilmekteler. Bir ortama yeni katılan kişiden
    her şeyi
    bilmesini beklemek haksızlık olur. Bu insanlara yollarını aydınlatacak
    birer ışık vermek, o ortamın yaşlı kurtlarına düşmektedir. Linux-sohbet
    listesinde son iki gün içinde yaşananlar buna oldukça iyi bir örnek olsa
    gerek.
    İnsanlara nereye üye olduklarını, kendilerinden ne tür davranış biçimi
    beklendiğini, burada neyin ne olduğunu anlatacak ve onlara ışık olacak
    belgelerin peşinen verilmesi gerektiğini düşünüyorum. İnternet sitesinde
    liste üyelik kısmında ve listeye üye olununca gönderilen" Hoşgeldin"
    mesajı içinde bu tür belgelere bağlar verilmesi ve kısa açıklamalar
    içermesi, pek çok sorunu önceden çözebilir. En azından bizlere düşen
    uyarı görevi yerine getirilmiş olur.
    Benim önerim var olan belge ve çevirilerin kullanılması. Bu belgelerden
    daha iyi ve yararlı olabileck kılavuzlar varsa veya biz yazarız
    diyorsanız, lütfen aşağıdaki kılavuz isimleri dikkate almayın.
    http://www.belgeler.org/howto/hacker-howto/hacker-howto.html -- Nasıl
    Hacker Olunur /ESR kılavuzu çevirisi
    http://www.belgeler.org/howto/hacker-history.html -- Hackerlığın kısa
    tarihçesi
    http://www.belgeler.org/sag/sag_helpme.html --LDP'nin SAG kılavuzu
    içindeki Nasıl Yardım Bulunur bölümü
    http://www.geocities.com/yalcink01/smart-questions.html -- How to ask
    smart quetions/ESR kılavuzunun çevirisi (yakında belgeler.org'a
    taşınacak)
    Bunlar benim bildiklerim. İnternet'te bunların haricinde daha iyi
    belgeler olması kuvvetle muhtemeldir. Benim şahsi fikrim; bunların
    başlangıç aşamasında yeterli geleceği, gerekirse daha sonra kapsamlı bir
    "Türk Linux Kullanıcıları El Kitabı" yazılabileceği yönündedir. Tabi ki
    bu fikir sadece beni bağlar.
    ----özellikle listeler sayfasına yukarıda belirttiğim tarzda bir uyarı
    konulmasının oldukça faydalı olacağı kanısındayım.
    Herkesin eline sağlık
    Yalçın Kolukısa