[web-cg] Re: Proposal: LKD Web siteleri

---------

From: Baris Ozyurt (baris@tuxworkshop.com)
Date: Mon 12 Jan 2004 - 10:13:44 EST

    Böyle bir taslak fikrinin tartisiliyor olmasi gercekten heyecan verici.
    Umarim ayni enerji ve üretkenligi olusan taslagi hayata gecirmekte de
    gösterebiliriz.

    Enver' in yazdiklarina yorumlarimi ilgili paragraflarin altina
    ekliyorum.

    On Mon, 2004-01-12 at 13:51, Enver ALTIN wrote:
> [...]
    > içerisinde öncelikli olarak bu içeriğe yer verilmelidir.
    >
    > * Site içerisinde yalnızca ülkemizdeki Linux ve Özgür Yazılım
    > dünyasını doğrudan ilgilendiren "genel", "politik" veya
    > "tanıtım/bilinçlendirme amaçlı" haberlere yer verilmeli, bu
    > haberler asıl içeriği rahatsız etmeyecek bir "köşeye"
    > yerleştirilmelidir.
    > * linux.org.tr, haber sitesi görünümünden kurtarılmalıdır.
    > * Site içerisinde bir başka köşede umumi katılıma açık anketler
    > yer alabilmelidir.
    > * Site içerisinde bir başka köşede genel olarak LKD etkinlikleri

    Yazdiklarinin eksigi var, fazlasi yok. www.linux.org.tr konusunu ayrica
    gündeme almayi dünkü idari toplantida karara baglamistik. Bu konudaki
    gecmis cabalarimiza referans veren bir e-postayi yakin zamanda listeye
    gecebilirim sanirim.

    > lkd.org.tr
    > ----------
    >
    > Doğrudan LKD ile ilgili `kurumsal` bilgilerin yer alacağı bir web sitesi
    > olarak kalmalı, içerik düzenlenmeli ve daha okunaklı bir yapıya
    > kavuşturulmalıdır.
    >
    > * Kurumsal yapı ile ilgili haber ve belgeler, site içerisinde bir
    > "köşede" tarihleri ile birlikte yayınlanmalıdır.
    > * Site içerisine yalnızca üyelerin katılabileceği (ÜYS
    > veritabanını kullanan) bir anket özelliği eklenmelidir.

    Bu webin su anda tam olarak yaramasi gereken ise yaradigini düsünüyorum.
    Burada harcayacagimiz fazladan eforun bir ise yarayacagini sanmiyorum.
    Bana kalirsa bu sitenin tek eksigi bir LKD tarihcesini barindirmamasi.
    LKD' nin tarihsel gelisim sürecini (inet-tr ler / cöpsis toplantilari)
    samimi bir dille anlatabilen bir makale eklenebilse bu site bence
    'tamam' sayilabilir.

> [...]
    >
    > * LKD tarafından hazırlanan seminer çalışmalarının ve seminer
    > programlarının duyurulması
    > * Seminer notları ve diğer ilgili belgeler için merkezi kaynak
    > teşkil etmesi
    > * Konuşmacılara ait erişim bilgilerinin kaydedilebilmesi ve
    > gerektiğinde Seminer-CG-YK tarafından erişilebilmesini
    > sağlayacak bir veritabanı içermesi
    > * Çeşitli etkinliklerde düzenlenen seminer çalışmalarının geçmişe
    > dönük kaydedilmesi ve listelenmesi
    > * Etkinlikler, seminer konuları ve konuşmacılar arasındaki
    > bağlantıların kaydedilmesi ve listelenmesi

    Seminer calisma grubu web sitesinin degistirilmeyi / güncellenmeyi
    bekleyen iki ana problemi var :

            - Üzerinde calistigi veritabaninin PostgreSQL' e döndürülmesi
            - Seminer notlarinin zaten hazirlanmis HTML, PDF ve Openoffice.org
    belgeleri biciminde sunulmasi.

    Bunlarin disinda makyaz degisikligi -belki- yaplabilir; ama cok da
    gerekli oldugunu düsünmüyorum. Bu konuda söz hakki seminer calisma
    grubuna aittir.

    > senlik.linux.org.tr
    > -------------------
    >
    > Bu site, Etkinlik-CG tarafından yılda bir düzenlenen Linux ve Özgür
    > Yazılım Şenliği'nin ve şenlik kapsamındaki etkinliklerin duyurulması
    > için merkez teşkil etmektedir.
    >
    > * senlik.linux.org.tr lağvedilmeli, yerine etkinlik.linux.org.tr
    > sitesi hazırlanmalıdır.
    > * LKD'nin katıldığı konferans, fuar vb. etkinlikler ile şenlik
    > çalışmaları benzer özellikler taşıdığından aynı site altında
    > toplanmalıdır.
    > * Gerekiyorsa şenlik çalışmaları etkinlik.linux.org.tr/senlik03/
> [...]

    senlik.linux.org.tr ' nin lağvedilmesi fikri bana hos gelmiyor. Yakinda
    bu icerik icin ayri bir tld (top level domain) alan adi tahsisi
    yapacagiz ve senlik kendi özgün webine kavusacak. Diger etkinlik
    calismalari icin etkinlik.linux.org.tr/... kullanilabilir ve senlik bir
    kez de burada tanitilabilir. Ama bu konuda da mutlaka etkinlik calisma
    grubu ile birlikte calisilmali, onlarin yönlendirmesi üzerine degisiklik
    yapilmali.

    > basari.linux.org.tr
    > -------------------
    >
    > İçeriği Başarılı Örnekler Çalışma Grubu tarafından sağlanacak, sektörde
    > Linux ve Özgür Yazılımlar kullanılarak geliştirilmiş projelerin (reklam
    > tadı vermeksizin, objektif olarak) duyurulması ve örnek gösterilmesi
    > amacını taşıyan web sitesi olmalıdır.

    Katiliyorum.

    > sss.linux.org.tr
    > ----------------
    >
    > LKD Sıkça Sorulan Sorular veritabanı. Dernek ve Çalışma Grupları ile
    > ilgili sık sorulan sorular da bu veritabanı içerisinde yer almalı,
    > gerektiğinde bu site içerisindeki soru/cevaplara bağlantılar
    > verilmelidir.

    Bu webin daha aktif calistirilmasi cok ciddi ise yarayacaktir. Ama
    nedense bir türlü gereken popüleriteyi yakalayamadik bu sitede.

    > belge.linux.org.tr
    > ------------------
    >
    > İçeriği LKD Belgelendirme Çalışma grubu tarafından sağlanacak web
    > sitesidir.

    Katiliyorum.

    > i18n.linux.org.tr
    > -----------------
    >
    > İçeriği LKD Yerelleştirme Çalışma grubu tarafından sağlanacak web
    > sitesidir.
    Katiliyorum.

    > liste.linux.org.tr
    > ------------------
    >
    > LKD tarafından işletilen e-posta listeleri için üyelik/üyelikten ayrılma
    > ve diğer genel üyelik işlemleri ile ilgili bilgilerin yer aldığı web
    > sitesidir. İçeriği kategorize edilmeli, daha okunaklı hale getirilmeli
    > ve daha basitleştirilmelidir.
    Su ankinden daha basit hale nasil getirilebilir Enver? Listelere üye
    olmak ya da üyelikten cikmak icin tek yapilmasi gereken bir linke
    tiklamak ve gelen e-postayi reply etmek. Bence bu sayfa su anda en ideal
    halinde. Senin degisiklik önerin nedir?

    > guvenlik.linux.org.tr
    > ---------------------
    >
    > Linux ve Özgür yazılımlar ile ilgili güvenlik duyuru ve haberleri, bu
    > sayfa içerisinde yayınlanmalıdır.

    Böyle bir webi calistiracak bir calisma grubunun olmamasi durumunda, web
    ölü dogacaktir. Sürekli güncellenmeyen bir güvenlik web adresi pek de
    bir ise yaramaz sanirim. Böyle bir webi calistirmak icin vaktini
    ayirabilecek bir penguen / penguen gurubu biliyor musun?

    > %%%%
    >
    > LKD Web sitelerinin tümü:
    >
    > * UTF-8 ile kodlanmalıdır.
    Olabilir bence de. Tartismakda fayda var.
    > * Görünüm açısından (renkler, simgeler, yazı tip ve büyüklükleri,
    > yerleşim) bütünlük arzetmeli; diğer LKD web sitelerinin _tümüne_
    > bağlantılar içermelidir.
    Bunu gercekten istiyor muyuz? Herkesin fikri bu yönde mi? Calisma
    gruplari YK' larinin buna yaklasimi ne olur?
    > * Uzun ve okunaksız metinler içermemelidir.
    Kesinlikle.
    > * Tasarım hususları Web Çalışma Grubu tarafından, ilgili çalışma
    > grubunun görüşleri dikkate alınarak hazırlanır ve denetlenir.
    Kessinlikle(iki 's' ile)
    > * İlgili çalışma gruplarına sayfa içerisinde yönetim kolaylığı
    > sağlayacak biçimde dinamik içerik kullanılarak tasarlanır.
    Bunu da tartisalim mi? Dinamik icerigi bir veritabani baglantisi
    olmadan; örnegin XML ile olusturursak sitelerimizin mirrorlarini
    cikarabiliriz. Süper olmaz mi?