[web-cg] Re: [lkd-yk] http://www.linux.org.tr/egitim_kurumlari.php (fwd)

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 23 Sep 2003 - 06:55:30 EDT

    On Tue, 2003-09-23 at 11:52, Selami AKSOY wrote:
    > Portalak Teknoloji'yi ben eklemiStim hatIrladIGIm kadarIyla. NasIl silindiGi
    > konusunda bilgisi olan var mI?
    > BarIS en son Gecit'i eklediGinde elindeki eski kopya Uzerinde deGiSiklik
    > yapIp Uzerine atmIS olabilir misin?
    > BOyle sorun oluyorsa biz (ben) ellemiyelim mi?

    CVS kullanmak icin iyi bir nedenimiz daha oldu.

    Aktif bir web-cg uyesi olarak sunu sormak istiyorum. Calismalarimizda
    onemli kolaylik saglayacak olan CVS gibi bir sistemi guvenli bicimde
    kullanabilmemiz icin, uygun bir sunucuda SSH account sahibi olmamiz
    gerekli. CVS icin en guvenli kullanim yolu SSH uzerinden tunellemek, bu
    da en kolay, mesela:

    export CVS_RSH=ssh
    export CVSROOT=:ext:cvs.linux.org.tr:/var/lib/cvs

    seklinde olabilir. Bu bicimde CVS pserver modunda kullanilmaz, SSH
    tarafindan sunucu tarafinda calistirilir ve butun trafik bir SSH account
    uzerinden akar, CVS kullanmanin bilinen en guvenli yollarindan biridir.

    Eger LKD sunucularinda web-cg icerisinde belirlenecek ve elindeki
    account hakkinda sorumluluk alacak, bir sorun olursa hesabini verecek
    kisiler icin boyle bir imkan saglayabileceksek LKD web sitelerini birer
    module olarak CVS icerisine import etmeye baslayalim ve artik bu
    tarzdaki ortak calismalari CVS uzerinden yurutelim.

    Eger LKD olarak bu imkani kendimize saglayamiyorsak, gecmiste yaptigimiz
    gibi yakin gelecekte de muhtelif daginik sunucular uzerinde bireysel
    olarak benzer calismalar yapmak geregi duyacagiz, ki kisisel gorusum
    "dogru kararin" bu olmayacagi yonunde.

    Mumkunse ilk agizdan, resmi aciklama degil samimi aciklama tadinda
    mumkunse kisa surede ve net bir yanit almayi temenni ediyorum,
    sunucularimizi yoneten arkadaslarin al yanaklarindan opuyorum :)

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com