[web-cg] linux,akademik,lisans tezi,yeni fikirler

---------

From: Sevket Keser (skeser@tekfen.com.tr)
Date: Mon 23 Jun 2003 - 00:34:02 EEST

            Selamlar;

            Sene basinda fakultemden acik kodlu, linux altinda, bir cok bileseni bir
    araya getirdigim guvenlik tabanli bir bitirme tezi aldim.. Ortaya guzel
    seyler cikti - en azindan baslangic icin - Asagidaki baglantiyi kullanarak
    tez kitapcigini (.pdf veya doc ) indirebilirsiniz..

            http://odin.prohosting.com/ossdt/

            Tez iceriginden ziyade, -ki kitapcigi indirdiginizde yeterince bilgiyle
    erisebilirsiniz - benim uzerinde durmak istedigim, ozellikle universitelerde
    gelistirilen acik kodlu projelerin azligi..Yapilan projeler sınırlı sayıda ve
    yapan kisilerin ne yazik ki birbirleriyle baglantilari yok.Ozellikle bu
    alanin yeterince taninmamasida var isin icinde.

            Universitelerin sadece bilgisayar bolumlerinde bir yilda uretilen lisans
    y.lisans tezlerinin sayisinin ciddi rakamlara yaklastigi dusuncesindeyim (
    muhendislik ve egitim fakulteleri dahil ) ..

            Simdi aklima gelen bazi sorulari asagidaki gibi siralarsam;

            -Acaba bu pastadan acik kod ne kadar pay almakta ve alinan pay nekadar
    arttirilabilir ?

            - Acik kod proje yapan kisiler birbirlerinden nasil haber edilebilir,

            - Ozellikle "linux.org.tr" bu konuda neler yapabilir ? web-cg listesinden
    linux.org.tr'nin yeniden yapilandirildigini duydum. Ornegin
    akademik.linux.org.tr altinda ilgili bir portal hazirlanabilirmi ? Ozellikle
    yeni proje konulari iletisim vs.. icin. ( bunu yapanlar var ;)) -
    www.msakademik.net )

            - vs.. vs.. vs.. benim aklima ilk planda gelenler bunlar.

            Sizin fikirleriniz ?

    sevket
    SDu/TeF/Bilgisayar Sistemleri !!
    w3.sdu.edu.tr