[web-cg] Re: www.linux.org.tr

From: Kayra Otaner (kayraotaner@yahoo.com)
Date: Tue 07 Jan 2003 - 18:00:19 EET

Selamlar,

--- Mustafa Akgul <akgul@Bilkent.EDU.TR> wrote:
> Bu tartismalar ilginc olmakla birlikte
> linux.org.tr webinde ne olmasi ve nasil olmasi sorusunu
> golgelemeye basladi.
>
> linux.org.tr kime hitab etmeli? ve nasil ?
>
> hic bilmiyenlere?
> Yeni basliyanlara?
> Biraz bilenlere?
> ileri/guru'lara ?
> Bu denegeyi nasil kurariz?
> veya her kesim icin nelerin olmasi onemli?

Kuskusuz her seviyeyi kapsayacak bir yapi olmali. Bence icerik ve linux.org.tr uzerinde calisacak
yazilim birbirlerine cok yapisik durumdalar ve birbirinden ayirarak dusunmemeliyiz. Su anda
elimizde bir cok farkli tur sitenin isini mukemmel sekilde gorebilecek, cok islevli x-nuke
uygulamalari var, ancak bu bizi mutlu etmiyor. Daha once de elimizde onlarca dokuman vardi ve
bunlari yeterince islevsel olarak kullanicilara sunamiyorduk ve bu yuzden de su anki x-nuke
uygulamasina gecildi diye hatirliyorum. Su anki sitede icerigi bulabilmek icin her seviyedeki
kullanicilarin derinlere inmesi lazim, bu ziyaretcileri surekli siteye baglamak icin kullanici
uyeligi, anket, newsletter tarzi uygulamalar lazim, ancak herseyden once guncel icerik
olusuturlmasi lazim.

> Bazi arkadaslarimizin yeni basliyanalr ve hic bilmiyenler
> konsudna fikri var, bazilarimninzin, elini epey kirtletmis,
> bu isten para kazanabilen, kode yazabilenler icin fikrielri
> var.
> Bunlari somut hale getirenler, bunlar icin baslangic webi
> hazirliyabiclek olanlar var mi?

Acikcasi ben acik yazilimla ilgili (.*?)org.tr siteleri bir araya getirerek bir semsiye modeli
icerisinde hazirlamayi oneriyorum. Bu ucu bucagi cok belli olmayan bir proje, ancak hepimiz
'ulusal isletim sistemi' projesine gonulden inaniyor, gerekliligini biliyoruz. Peki neden 'ulusal
icerik yonetim sistemi' adi altinda bir projeye girisip sonunda devlet kurumlarinda da
kullanilabilecek bir yazilima girismiyoruz.
Bu fikir ve benzerleri uzunca bir suredir listelerde, ufak toplantilarda, kisisel e-maillerde
donup dolasiyor. Her projenin oldugu gibi bu tarz bir projenin de olgunlasmaya, insan destegine,
zamana ve gonullu yapilanlari tasdik ve tebrik edecek resmi/gayri resmi otoritelere ihtiyaci var.
Sizce boyle bir proje icin aramizdan (tum acik kaynak gelistirici/inananlari,gonulluleri) 10 kisi
cikaramazmiyiz?
Iki uc kisinin elini tasin altina sokarak baslatacagi bir proje gibi gozukse de hic oyle degil.

> Kanimc a onemli bir eksigimiz, baglantilar kismi?
> Turkoye'deki linux ve ozgur yazilim weblerinden basliyarak,
> asama asama ise yarar baglantilari toparliyabilecek olan var mi
> ?
>
> Genel felsefe tartismalri guzel tabii, ama somut olarak elini
> kirtletecek olan var mi?

Sadece eli kirletecek insanlari bulmak yetmiyor, bunlari zaman icerisinde surekli motive edecek
bir unsur da bulmak lazim, tam olarak dogrudan maddi kazanimlari kasdetmesem de bu motive
unsurlari icinde maddi cikar cok onemli. Biz hep bu tarz projeleri gerceklestirenlerin 'maddi
cikar icin' mi yoksa 'gonulllu' mu calistiklari konularinda paranoyalara cok cabuk kapilan bir
milletiz. Musade ederseniz yakin tarihten cok basit bir ornek verecegim bu islerin dunyada nasil
basladiigna ve yapildigina dair. Bir sekilde New York Php kullanicilari grubunun ilk toplantisina
katilma imkanim oldu. Buradaki insanlarin hepsi ilk toplanti oldugu icin e-mail disinda tanismayan
birbirlerine yabanci kisilerdi. Toplantiyi organize eden ve grubun kurucusu grubun olusumu
hakkinda ksia bir bilgi verdikten sonra konu gruubn amaclarini olusturmaya ve yazili metin haline
getirmeye geldi. Benzer bir tecrubeyi daha once TR'de yasadigim icin tecrubelerimi paylasirken
'bence amac ortaya birlikte bir seyler ortaya cikarmak ve bir seyler cikarmanin verdigi zevki
tadmaktir' gibi laflar edince halen cok sasirdigim su tarzda konusmalar gecti : 'Birbirimizi
market edebilecegimiz konulara egilmeliyiz, bir sinav sistemi olusturup, otorite haline gelip daha
sonra cv'lerimize bunu yazmaliyz, NYPhp kimlik karti hazirlamaliyiz, bu karti ve NYPhp adini
kendimizi isverene ve projelere pazarlarken kullanmaliyiz'
Acikcasi bu kadari da cok gozukebilir ama gercek bu, insanlarin %90'i bu motivasyonla hareket
ediyor ve bunu inkar etmek yanlis olur. Sirf maddi kazanimlara odaklanip kurmak cok yanlis oldugu
gibi sirf motivasyonu gonullu calisma uzerine kurmak da o derecede yanlis.

Sonuc : ben kendi adima elimi kirletirim kirletmesine derim ama tek basina ya da uc basina el
kirletmek yeterli degil, motivasyonu surekli kilmak icin aslinda once sizin elinizi kirletmeniz
lazim Mustafa hocam.

> Saygilar
> Mustafa Akgul

Selamlar

PS : Yukarida bahsedilen Nyphp hadisesini ITBusiness dergisinde bir kose yazisinda da alti ay
kadar once yazilmisti, burada ilk kez gecmedigini belirtmek icin yazmak istedim.