[web-cg] Re: calisma grubu

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sun 24 Nov 2002 - 02:02:23 EET

Baris Ozyurt wrote:

> Merhaba,
>
> Bir suredir yurutmekte oldugum web calisma grubu baskanligindan kendi
> istegim ile ayrilmis bulunuyorum.
>
> Bilgi edinmenizi rica ederim.
>
> Sevgiler,
>
> Baris Ozyurt

Merhabalar,

1. Sevgili Barış kendi istegi ile hiç bir ön duyuru ve gerekçe
göstermeden istifa etti.
Barış, LKD makinasının dagıldıgı bir sırada www.linux.org.tr'yi ayaga
kaldırmayı üstlendi. Fedakarca calisarak bunu yaptı, yaklasik bir
senedir surdurdu. Daha sonra web-cg'nin baskanlıgını ustlendi. Bu tum
lkd weblerine bakmak, en azından koordine etmeye calışmak demekti.
en son lkd.org.tr de Barıs'a kaldı. LKD'nin tum etkınliklerne elinden
geldigince destek oldu. Senlik'e destek verdi. Seminerlee destek verdi.
Tubitek semineri iim gunu birligine istanbula geldi.

LKD ve kendi adıma katkıları için tesekkur ederim.

Bu tur gorevler gecicidir, nobet olarak dusunulmedir. Kimimiz kısa,
kimimiz daha uzun gorev yapar. Onemli olan katkıları kalıcı yapacak,
mekanizmları kurabilmek, bilgi ve tecrube birikimini saglıyabilmek,
kurumsallasabilmektir.

2. Bir istifanın bazi sebebler olmali. LKD yonetimin, mekanizmalarinin
ve uyelerinin tavir, davranis ve politikaların etkisi
olmalidir diye dusunuyorum. Istifa'nin somut bizden kaynaklanan
nedenleri vardir diye dusunuyorum. Bunlarin olmadigini, hayal etsek
bile, LKD'de aksayan pek cok sey hakkında ayrılan kisinin gozlemleri
vardir. LKD'de islerin baska turlu yurumesi konusunda bazi fikirler
olusmustur.
Barıştan, bunlari dusunup, yazip LKD'ye iletmeni rica ediyorum. Bunu hem
LKD'ye hemde kendine karsi borclusun kanımca; kendi emegine, kendine
saygının bir geregi olarak dusunmen gerekir diye dusunuyorum.

3. Kurumlarda bir sureklilik vardir. Kurum olmak o demektir. Ben
sikildim, bu andan itibaren herseyden elimi etegimi çektim demek,
sorumlu bir profesyonel için mumkun degildir. En azından yerine birinin
bunup, onun isi ustlenmesine kadar bazı sorumluluklar vardır. Bu özel
sektörde, STK'larda da bu böyledir. Bu kisinin kendine ve çalıştıgı
kuruma olan saygısının da bir göstegesidir. Bu nedenle, yerine birini
bulup, yetiştirene kadar yardim edebilirmisin?
4. Gene kurumsal kulturun olusması acısından bize isin ne oldugu, nasil
yapılmasi, yazılımla ilgili kilit bilgileri icen yazili bir metin
bırakabilirmisin? Senden sonra bu isi yapacak olanlara yol gösterecek,
bilgi birikimini aktaran bir dokuman. Bu kısa ve öz olabilir tabii.

5. Barıs'ın yerine web-cg'ye baskan arıyoruz. Web-cg icinden gonullu
kimler var?

Baruş Özyurt'a katkıların için tekrar tesekkur eder, herseyin gonlunce
olmasini dilerim.

Selam, saygı ve sevgilerimizla
Mustafa Akgul