Re: [Linux-yerellestirme] Yazılımlarda Türkçe dil denetimi desteği

From: Engin Gunduz (engin@ripe.net)
Date: Fri 11 Mar 2005 - 16:47:58 EET

On 2005-03-11 15:05:44 +0200, Recai Oktas wrote:
> [...]
> daha da belirgin.
>
> Yazim denetiminde oturmus bir standart olmasi acisindan Ispell'e Turkce
> desteginin eklenmesini ben de arzu ederim. Fakat sonucta ulasilan seyin
> _pratik_ olarak cok kullanisli olmayacagi konusunda ciddi gorusler var.
> Yine de bu konu uzerinde calismak isteyeceklere Ispell yerine yeni nesil
> Aspell uzerinde yogunlasmalarini oneririm. Bu programda kullanilan
> soyutlamalar Ispell'e nispetle Turkce acisindan daha uygun gorunuyor.
> Bu gorusun arkasindaki gerekceler icin Aspell sitesi incelenebilir.

Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler.

Aspell'in sayfalarina baktim. Birisi 2001 yilinda Turkce icin bir sozcuk
listesi hazirlamis, Aspell'i yazan kisi de GNU ftp sitesine koymus:

ftp://ftp.gnu.org/gnu/aspell/dict/tr/

Destekledigi diller surada:
http://aspell.sourceforge.net/man-html/Supported.html

Turkce sozcuk listesini hazirlayan kisi, Togan, Sourceforge'da
bir proje de yaratmis:

http://sourceforge.net/projects/turkce

Yalniz, liste 200 bin civarinda sozcuk iceriyor. Oldukca kucuk bir rakam.
Bir zamanlar hazirladigim bir sozcuk listesinde 1 milyon civari sozcuk var
(fakat icine bir sekilde karismis yabanci sozcukler ve pek cok cercop de var,
ancak onlar %10'dan fazla tutmaz).

Aspell'i Turkce yazim denetimi icin kullanan kimse var mi? Basarisi ne duzeyde?
Eger is bir sozcuk listesi derlemekle oluyorsa, basit gibi duruyor.
-engin