Re: [Linux-yerellestirme] Yazılımlarda Türkçe dil denetimi desteği

From: Engin Gunduz (engin@ripe.net)
Date: Fri 11 Mar 2005 - 13:06:58 EET

On 2005-03-11 12:59:03 +0200, Levent Karakas wrote:
> Engin bey su adrese bakabilirsiniz:
> http://fmg-www.cs.ucla.edu/geoff/ispell-dictionaries.html

Tesekkur ederim.

Bu listede Macarca ve Fince de var. Bu dillerin bir miktar Turkceye
benzedigini biliyorum, ancak sozcuk olusturma acisindan da benziyorlar
mi? Yani, sonekler zincirleme bir bicimde bir koke eklenebiliyorlar mi?
Teorik olarak, bu soneklerin sayisi sonsuz olabilir mi?
-engin

> [...]
>

> * Levent Karakas [2005-03-11 11:21:31+0200]
>

> ispell 40-50 tane dil destekliyor. bu dillerin hiçbirisinde bizdeki
> özellikler yokmu ki?
>

> Bu diller hangileri? Web'de bir listesini bulamadim...
> -engin
>

> Hayir yok.
>

> diyelim yok, o zaman aa yokmus ne kadar yazik ispell'i kullanamiyoruz
> mi demekiyiz?
>

> Maalesef :-(
>

> bu kurallar belirlenip yeni ispell'e yeni özellik olarak eklenemez mi?
>

> Pratik olarak hayir. Ispell'in tasarimi Turkce'yi de destekleyecek

Engin Gunduz
RIPE NCC Software Engineering Department