[terim] Re: markup, stylesheet

From: Alper Ersoy (aersoy@tfz.net)
Date: Wed 08 May 2002 - 22:59:14 EEST

Nilgün Belma Bugüner <nilgun@superonline.com>:
> Selam,

> Ben xml için kullanacaktım, genişletilebilir belge biçimleme dili fena durmuyor.

> Tabii burada xsl n'olacak sorunu çıkıyor. stylesheet için öneri var mı?
> Asıl biçimleyen dil bu da...

Merhaba,

Benim fikrim:

HTML: (ileri/gelismis/ote/hiper/vb.) yazi isaretleme dili
XML: Genisletilebilir isaretleme dili
XSL: Genisletilebilir bicimleme dili

olmalari yonunde.

Cunku XML ve HTML'de isaretleme kullaniliyor. Yazinin belli alanlari
isaretlenip ne oldugu belirleniyor, o yuzden isaretlemenin %100 uygun
olduguna inaniyorum.

Saygilarimla,

--
Alper Ersoy