[terim] Re: markup

From: Baris Simsek (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Tue 07 May 2002 - 10:00:57 EEST

On Tue, May 07, 2002 at 04:11:06AM +0300, Nilg?n Belma Bug?ner wrote:

> Selam,
>
> Benim de markup teriminin karsiligina ihtiyacim var.
>
> Foldoc'taki açiklama:
>
> markup
>
> <text> In computerised document preparation, a method of
> adding information to the text indicating the logical
> components of a document, or instructions for layout of the
> text on the page or other information which can be interpreted
> by some automatic system.

> Bu terim html, xml, gibi belge dillerinin yapisini ifade etmekte kullaniliyor.

> Esen kalin,
> Nilgün

markup = isaretli, isaretlenmis, bicimlenmis

bicimlenmis, isaretlenmis gibi anlami var. <HTML>selam</HTML> gibi. Ozel olarak bicimlenmis/isaretlenmis text. Daha sonra bir program araciligi ile yorumlanmasi cok kolay. isaretlenmisi ben daha uygun goruyorum.

yukardaki tanimdaki gibi isaret birakarak bilinmedik bir yere gidip ayni isaretleri takip edip geriye donmek gibi birsey.

kelime anlamini da karsiliyor sanirim. mark-up degil mi asli? mark, iz,isaret gibi anlamlara geliyor.

not: listede daha once oylama yapmayi onermistim, ama kabul gormedi. sanirim haklilar da. gorusler ortaya dokulsun, kendinizce agir basani secin denildi. yani en basta bu liste terimlere karsilik bulma misyonunu yuklenmedi. Daha cok insanlarin sikintisi oldukca yardimci olma misyonu var. Belki liste arsivimiz biraz kabardiginda bir ekip kurup sonuclari degerlendirebiliriz. Bir sekilde teknik dilde standartlasmaya bu listenin katkisinin olmasi lazim. Sadece basi sikisanlara yardim ederek bu saglanamaz.

selamlar...