[terim] Re: reverse engineer?

From: Tulkas (bbolat@yildiz.edu.tr)
Date: Mon 25 Mar 2002 - 13:41:55 EET

bana sorarsanız "geri çözümleme". reverse engineering bitmiş bir mamulün
nasıl yapıldığını anlamak için yapılan çalışmadır, "geri" işlemin
tersine doğru yapıldığını "çözümleme" ise işlemin bir analiz işlemi
olduğunu anlatıyor. ters mühendislik bana pek hoş gelmedi açıkçası. yani
modamod çevirmek yerine anlamsal karşılık bulsak daha iyi olur
düşüncesindeyim.

re·verse ( r¹-vûrs") adj. Abbr. rev. 1. a. Turned backward in position,
direction, or order.

ters mühendislik deyince sanki mühendisliğe ters düşen birşeyler gibi
algılanıyor. oysa ki buradaki reverse, mühendislik işleminin ters
sırayla (turned backward in order) yapıldığını anlatıyor. çözümlemenin
engineering karşılığı olmadığını ben de biliyorum ama olayı daha iyi
anlatıyor.
saygılar.