[terim] Re: smooth (operator)

From: Volkan YILDIRIM (volkan@apb.com.tr)
Date: Sat 31 Aug 2002 - 10:40:35 EEST

aslinda smooth scrolling 'i eski c64 demo tayfasi
sagdan sola dogru kayan yazi olarak kullanir.
ama :::>>>

string$ = " " + string$ + " "
for x = len(string$) to 1 step -1
        locate 1,1:print mid$(string$,x,20)
next x

gibi bir basic programini calistirdiginizda gorursunuz ki;
karakterler pixel pixel degil karakter karakter kaymaktadir.
kisaca tam anlamiyla odun gibi, takoz gibi gorunmektedir.
bunun icin raster split ve interrupt lar ile bir kac maymunluk yapilarak
(ekran borderlari yazinin kaydigi yer icin genisletilip daraltilarak)
yazinin "smooth" bir sekilde kaymasi saglanir.

eski bilgisayar dergilerine bakarsaniz da scrolling yontemleri : vertical
scrolling/smooth scrolling diye gecer. smooth scrolling den anlatilmak
istenen bence horizontal scrolling olabilir.

bu durumda smooth scrolling e ben olsam direk yazi kaydirma derim hatta
sagdan sola kayan yazi.. aslinda nerden nereye oldugu onemli degil.
kayan yazi yerinde bir tercume olur kanaatimce.

eger tercume edilecek metinde scrolling/ smooth scrolling diye bir ayirim
yapilmissa da allah kolaylik versin diyorum. o zaman bahsi gecen
akiskanlik, tatatata diye degilde vviiiiiiiiiizzzzzzkkkk diye kaydirma
olayi onem kazanir.
Ama bu ayirima deginilmemisse kayan yazi gayet yeterlidir.

kolayliklar