[terim] Re: flip

From: bbolat@yildiz.edu.tr
Date: Mon 12 Aug 2002 - 11:54:34 EEST

>Merhaba,

selam Doruk,

> Flip kelimesini nasil cevirirsiniz? Gnu-tr ceviri veritabanina gore kimse daha once cevirmemis.
> Dondurmek, cevirmek daha cok rotate kelimesinin karsiligi gibi geliyor.
> Iki cesit flip var aslinda, dikey ve yatay. Gerci yatay flip'e genelde mirror deniyor.

aklimda flip/rotate diye biseyler kalmis, sanirim gimp'ten. bana kalsa dondur/cevir derdim. yukaridan anladigim kadariyla yapilan islem cevirme degil, simertigini alma.
mirror simetrigini almaktir cunku. eger boyle ise, yani flip isleminden sonra en soldaki/ustteki nokta en saga/uste geliyorsa islemi yatay/dusey simetri alma olarak
dusunmek lazim. simetrinin Turkcesi "bakisim". simetrik-bakisik simetri ekseni-bakisiklik ekseni gibi. yok, islem rotasyon ise, yani acisal oteleme ise dondurme daha
uygun olur.

> "Takla" aklima geldi ama ne kadar uyar?

takla, toggle'a daha yakin. enazindan toggle filp-floplara takla flip-flop derdik ogrenciyken.
kolay gele.