[seminer-cg] Re: 18 ekim yerel yonetimler etkinligi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sun 29 Sep 2002 - 19:21:43 EEST

Merhaba,

Sun, 29 Sep 2002 18:16:16 +0300 (EET DST) tarihinde Mustafa Akgul
<akgul@Bilkent.EDU.TR> yazdi:

MA> Bu konuda henuz bir tol alamadik. bu hafta programi
MA> netlestirelim. Programda, genel bir giris, neler yapilabiliri
MA> anlatmak da yarar var. Buna ek, mevcut basarili uygulamalari
MA> anlatmak da anlamli. Bunun disinda isleriene yaracak
MA> cozumlerden de bahsetmek yararli olur.
Cok fazla teknik bilgi anlatmamali, ozgur yazilimlari "urun tanitimi" tadinda
sunmali diye dusunuyorum. Bildirilen profil, bilgi islem yoneticileri idi.
Fazlaca teknik bilginin ters tepebilecegini dusunuyorum. Bu baglamda standart
seminerlerimizin kirpilmis kisa versiyonlari yapmak faydali bence.

Bir oneri de masaustu uygulamalari ile baslangicta linux'un "kara ekran"dan
ibaret olmadigini gostermek idi. Bu onemli bir vurgu.

Daha once gecen sene Aldemir Akpinar bir masaustu uygulamalari semineri
yapmisti, o zamandan beri hic seminerimiz olmadi. Fatih Ozavci yakin zamanda
yapabilecegini belirtmisti ama henuz uygulamaya gecmedik.

Kamuda basari oykuleri gercekten guzel olabilir, basarili ornekler calisma
grubu saymanlikta linux kullanimi (masaustu dahil) ile ilgili bir calismasi
vardi. Oradan birilerini davet edebiliriz (devrim?).

MA> Linux cozumu sunan
MA> firmalari da oraya toplamaliyiz. Onlara bir cagrida bulunalim.
MA> Onlara mumkunse kucuk bir masa sagliyalim ve/veya
MA> 5dk ds kendilerini tanitmalarina iizn vermek; iletisim bilgileri
MA> ve uzmanlkik alanlari gibi seyleri soylemelerien izin
MA> verebiliriz.
Bu durumda orada biz de bir masa acabiliriz sanirim? Konusmacilar orada
bulunabilir, brosurlerin yani sira genel sorulari yanitlandirabilir.
Organizasyonun salon cevresinde bize ayirdigi alan ne kadar?

Firmalarin daveti, yer/masa verilmesi, organizasyonu seminer calisma grubu
icin biraz zor olabilir. Daha once yapmadigimiz bir sey. Senlik ekibinden
birileri ustlenebilir mi?

MA> Kimler gelebilir? Doruk, cekirdek yurutme kurulu bunu bir kac
MA> gunde netlestirebilir mi?
Umuyorum :-)

MA> Acilista Linux nedir, ne sunar gibi bir sey, gunun sonunda da
MA> bir soru cevapli, oturumla bitirelim derim.
Oldukca mantikli. Konusu olmadigi dusunuldugu icin sorulmayan bircok soru
olacaktir. Tum konusmacilar masa arkasina gecerek bir soylesi tarzinda da
yapilabilir.

Linux'un kurulumunun kolayligini vurgulamakta fayda var mi? Kuruluma
(ayrintisiz - next -next) vakit ayirmali mi?

"Cesitli Ulkelerdeki Kamu Kuruluslarinda Linux Kullanimi" gibi bir seminer
yararli olabilir. Turkiye disindaki ulkelerdeki ornek uygulamalar
anlatilabilir. Eger uygunsa, boyle bir sey hazirlayabilirim.

yerelnet.org.tr'nin etkinlik icinde ayrica yeri var mi? Yoksa, onlari da
uygulamalarini anlatmalari icin mutlaka davet etmeli.

Paralel baska salonlar varsa, baslangic - bitis saatlerini almamiz mumkun mu?
Cay molalarina senkronize olmamiz gerekiyor.

Onumuzde 2.5 hafta gibi dar bir zaman var. Hizli hareket etmek gerekiyor.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694