[seminer-cg] Re: Osmangazi seminerinden rapor

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Fri 03 May 2002 - 19:42:55 EEST

On Fri, 3 May 2002, Doruk Fisek wrote:

> ancak dinleyici sorularinin dogal olarak, linux'u karsilastirabilmek
> icin alternatiflere kayacagini ve belirli bir yerde zorunlu olarak
> alternatiflerin ozelliklerine de deginmek gerekecegini unutmayalim.

Alternatiflerinden soz edip-etmemekten soz etmiyoruz. Konu,
alternatifleri kotuleme ya da onlarin zayifliklarini on plana cikartarak
elimizdekinin gucunu anlatma cabasi seklinde ozetlenebilecek davranis
bicimidir (Lutfen bunu tek basina konu ile ilgili ilk mesaji gonderen
uyenin yazdiklari cercevesinde degerlendirmeyiniz).

Bireysel olarak ozellikle rahatsiz oldugum bir diger konu (konusu yaklasti
diye, kimseyi kastetme cabasi icinde degilim) alternatifler ile yapilan
eksik-bilgili karsilastirma. Linux seminerlerimizde daha once Windows
platformu ile karsilastirma esnasinda guncel windows surumlerinin (2k/xp)
becerileri konusunda hic bir fikri olmayan dostlarimizin linux ve
windows'u karsilastirirken windows nt4 ozelliklerine referans verdigini ve
bu nedenle de dinleyicileri (aslinda bilmeden) yanilttiklarina
hatirlayabildigim 3 seminerde sahit oldum. Bu nedenle (mumkun oldugunca)
karsilastirmalardan kacinilmasini ve karsilastirmanin zorunlu oldugu
durumlarda ise cumlelerin "bildigim kadari ile" parantezi icerisinde
sunulmasinin daha uygun olacagini dusunuyorum.

Seminer calisma grubu, seminerlerin nasil-niye'leri ile ilgili olarak
seminer verecekler icin bir kilavuz hazirlar ise bu konudan da soz
edilmesini dernegimiz icin stratejik olarak onemli buluyorum.

selamlar, iyi calismalar,
-bd