[router-cg] Re: [linux-yazilim] Re: ulak-y icin bir yazi..

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 22 May 2002 - 01:39:36 EEST

Selamlar..

Aslinda hic bir seyi eksik degil. Asil ilginc olan netfilter'in kendisi. Bunun senin en hosuna gidecek olan tarafi, queue API.

Diger yandan, konunun bir de VoIP tarafi var. Bu noktada firewall Ruleset ile VoIP secure ozelliklerini birlestirmek vs. bir cok kompleks olay gerekecek. Bunu kasmanin en ideal yolu, Router'lar ile VoIP icin bir VPN benzeri ag cercevesi olusturmak.

Olayi soyle aciklayayim. 10.128.0.0/9 agini (mesela) VoIP agi olarak kullanalim. Universitelerdeki tum VoIP arabirimleri (Telefonlar vs.) bu agin bir parcasi olsun. VoIP icin bir DNS Zone Tanimlayalim. Boylece, yok IP degisti, yok su oldu, bu oldu dertleri biter. Ayrica bu tunel agi uzerinden universitelerarasi bir local ag olusturmus oluruz. Bu ilerde olcekleme ve bakim maliyetlerinde buyuk tasarruf saglar. Bu (sanal) local ag uzerinde firewall olusturmak daha kolay olacaktir.

IP telefonlari ve PBX ISDN-PRI kabiliyetli santraller yerine de Santral Cozumleri koyabiliriz.

Bu arada newt hakikaten ncurses'den daha iyi olacaktir.

Saygi ve sevgiler..