[router-cg] Re: ulak-y icin bir yazi..

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 21 May 2002 - 17:59:40 EEST

On Tue, 2002-05-21 at 17:25, komur@gnu.gen.tr wrote:
> Arkadaslar su anda yapmamiz gereken ilk is ulak-y (ulaknet'e bagli olan
> yerlerin yoneticileri) listesine bir mail atmak.. Bu isi ethem hoca
> yapacagini soylemisti..

Netfilter API ogreniyorum, realtime rule manipulation yapabilen bir
daemon sahibi olucaz yakinda. Bir Unix domain socket ve TCP port
uzerinde dinleyip IPC ile client kullanimina izin verecek (yerel ve
remote).

Bu nedenle bir de client library yazmak gerekecek ve bunu kullanacak
olan:

  * ncurses frontend
  * Gtk+ frontend (muhtemelen Gtk+ 2.0 kullanicam)
  * Win32 frontend

araclari, sunucuya (ncurses ve Gtk UI icin) local domain socket veya TCP
ile baglanabilecekler (tamamen transparan, client library karar
verecek). Client ve daemon arasinda XML-RPC kullanma karari aldim bu
arada onu da ogrenmis olucam.

Proje buyuyor!

Ve bu daha uzun zaman gerektigi anlamina geliyor. Bu durumda router-cg'e
yetisebilmek icin bir script generator yazma karari aldim. Bunu
Delphi'de hemen yazicam (Kayseri'den doner donmez).

Fikir ve yorum bekliyorum.

NOT: Yapici olmayan elestirilerinizi /dev/null'a saklayin.

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene