[proje-cg] Re: seminerler

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 08 Sep 2004 - 17:30:51 EEST

Merhaba Cemil,

Ben aklıma gelen konuları yazayım o zaman:

A tipi seminerler: (Felsefe, iş modelleri)

***Açık kaynak, özgür yazılım tanımları, lisanslar, aralarındaki
farklar, kapalı kaynak lisanslarla karşılaştırma

***Özgür Yazılım felsefesi ve Gnu/linux Tarihi

***Açık kaynak iş modelleri, başarı öyküleri

***Açık kaynak programlama, ve proje yönetimi

B tipi seminerler: (iş yaşamı, sektörle temaslar)

***Linux profesyoneli olmak (çalışma hayatı nasıldır, günler nasıl
geçer, katılımcılar ne bekleyebilir, vs...)

***Linux Firma tanıtımları, staj imkanları

***Linux başarı öyküleri

***Sohbet: Türkiye'de Linux, zorluklar ve fırsatlar

Bu arada, benim kafamda, "bütçe kalemi oluşturacak" diye bir kavram pek
yok aslında, bütçe kalemleri konusu sizin alanınıza giriyor, aslında,
semineri de, "danışmanlığı" da, hani birileri "gönüllü" yapabilir benim
anladığım kadarıyla zaten... Yani LKD zaten toptan gönüllü aslında...

Yani işin, "bunu nasıl yazalım", "bütçeye nasıl etkisi olur?"
kısımlarını siz benden iyi biliyorsunuz.. Mesela ben, adam*gün hesabı
nasıl yapılır, en azından nasıl belgelenir bilemiyorum. Danışman
dediğimiz adam, "Ben bütün gün firmalarla staj görüşmeleri yaptım"
derse, nasıl kayda geçecek? Seminerin olduğu gün, konuşmacıysa anladım,
ya da, yüzyüze eğitmenlerle görüştüyse onu da anladım, kaydı tutanağı
olur ama, danışman dışarda bir iş yaparsa nasıl kaydolunur, bilemiyorum
mesela... Ayrıca, bütçede adam.gün hesabını ancak yaklaşık verebiliriz
herhalde, fiilen hangiişin ne kadar zaman alacağı yapınca belli olur
biraz. Bir gün dersin, ertesi güne sarkar falan...

Şu anda isim belli olmadığı için, şehir de belli değil ama, tabi pratik
olarak, İstanbul'dan birilerini tercih edeceğiz. Ama "ne olur ne olmaz"
mahiyetinde, 3 kişi dediysek, birisi ayda bir eğitimlere uğrayacak,
birisi A tipi seminerleri düzenleyecek, diğeri B seminerleri
düzenleyecek, birisinin de Ankara'dan geldiğini varsayıp bir plan
yapmakta fayda görüyorum. Tahminim, bütçedeki bir harcamayı yapmamak çok
sorun olmaz ama, bütçe dışında zırnık harcatmazlar.

Bir de, aslında bunlar, birbirine yakın mahiyette işler. Yani, biraz
bolca vakit ayırabilirse, bir tek kişi de götürebilir bu işleri. Ya da
seminerlerin A tipini de B tipini de bir kişi düzenlerken, eğitime
danışmanlık veren ayrı olabilir.Yani bunların "rol" olarak
belirtildiğini, kişi(ler) tespit edildiğinde, bir kişinin birden fazla
rol üstlenebileceğini falan belirtebilir miyiz metinde?

Özer.