[proje-cg] Re: LKD

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 08 Sep 2004 - 17:30:13 EEST

Merhabalar,

Sonunda, biraz daha canlı bir şekilde konuşmalar başladı... Sadece bu
emaila değil, gelenlerin hepsine birden, dilim döndüğünce, cevep vereyim...

Neler yapılacak, kaç kişi olacak, biraz da bize bağlı doğal olarak. Biz
diyebilsek ki, üç kişi, haftada şu kadar zaman ayırıp, şu işleri
yapacak, bunlar proje amaç ve kapsamına uygun olduğu sürece, metinde ona
göre geçecek, sonra da, proje hayata geçtiğinde lkd olarak bizden bunlar
beklenecek. Dersek ki, 1 kişi katılır, şu sorumlulukları üstlenir, ayda
bir şunu yapar, o zaman onunla yükümlü olacağız. Gönül ister, daha çok
insanla, daha yoğun katılalım. Ama sonuçta, zaten işi (eğitimi) temel
olarak yapabilecek yeterliliğe Murat Demirten ve ekibi sahip, bizden
destek olarak "küçük şeyler" istiyorlar.

Mesela Erhan Ekici'nin eğitim işinin içinde olması ve gönüllü olması çok
güzel. Belki, proje netleştikçe, birkaç gönüllü daha olacak. Belki bir
kişi yetecek.

Benim ilk yazdığım metinde 3 kişiye rollere bölmemin en önemli
nedenlerinden birisi, iş yoğunluğu ne olur, ne kadar gönüllü çıkar
bilememem. Yani bir tek danışmana bütün işi yıkmaktansa, 3 kişiye arada
sırada yapılacak işler vermek daha kolay gibi geldi ilk bakışta.
İkincisi, dernek için istediğimiz şeylerden biri de derneğe kaynak
aktarımı ya, eğer 3 danışman olursa, atıyorum bunlara 1000Euro verilecek
denirse, ona göre derneğe bir bölümü aktarılabilecek para, 30,000Euro
gibi bir para olur.

Bu para akışı olayını da açıklığa kavuşturayım, doğrudan derneğe
projeden bir para akışı mümkün değil, dernek -ve proje- kar amacı
gütmediği için. Ama proje çalışanlarına, proje bütçesinden ücretleri
ödenecek, ve AB'de herşeyin standardı olduğu gibi, bunun da yaklaşık
olarak belli standartları var. Mesela işte eğitmenler 1000 Euro alacak
gibi. Şehir dışından gelenler için günlük harcırah 110 Euro'yu geçemez
gibi. Bir seminere katılanlara, 8 Euro yol parası gibi... Yani, para,
derneğin belirlediği danışman veya danışmanlara, projede aldıkları
görevler dahilinde, bütçeden aktarılacak. Para AB'den Eminönü
Belediyesi'ne, Belediye'den, projede görev alanlara gidecek.

LKD'ye nasıl geri dönecek? LKD, danışmana diyecek ki, "Bu zaten senin
gönüllü yapabileceğin bir iş, bu parayı (ya da %50'sini, %75'ini, neyse)
LKD'ye bağışla". Bu şekildeki ikili anlaşmalarla, dernek de bütçesinde
gelir elde etmiş olacak.

Şu anda isimen danışman(lar)ı yazmak zorunda değiliz, ama projede
yazılacak kadarına karar vermek lazım.

Aslına bakarsanız, proje ekibinin bizden istedikleri destekler, arada
bir dernek listesine email atsalar alamayacakları şeyler değil. Yani
atıyorum, "aylık eğitim değerlendirmelerimizde şöyle bir sorun çıktı,
nasıl çözeriz?" deseler, kesin birinden yanıt alırlar. Keza, "Hadi
temasınız olan firmalarla bir görüşelim de, sertifika alan çocuklara
staj ayarlayalım." deseler, birileri olumlu yanıt verir. Ama, burada,
bunları yazıya dökmüş, birini seçip görevlendirmiş olacağız, resmen
sınırları belli bir rolümüz, sorumluluğumuz olacak, olayın farkı budur.

Yani LKD zaten destekliyor, ama 1 kişi mi olsun, 3 kişi mi olsun, rolünü
ve görevini şöyle mi tarif edelim, böyle mi tarif edelim şeklinde bir
tartışmamız var.

Hakkaten ben de ilk önerimde 3 danışman demişim ama, şimdi fazla geldi,
bu işi bir kişi kotarabilir sanki, şimdiye kadar anlatıldığı kadarı ile...

Benim şimdiye kadar anladığım, bu danışman(lar)ın yapacakları:

***Eğitimi gözlemleyecek, ve amacına uygun, nitelikli eğitim verilmesine
yönelik önerilerde bulunacak.

***Linux ve açık kaynak modelleri, özgür yazılım felsefesi gibi
konularda, destekleyici seminer/panel/sohbet toplantıları düzenleyecek

***Eğitime katılanların çalışabilme imkanlarını arttırmak amaçlı, staj
imkanlarını araştırmak/duyurmak, firma tanıtımlarını, belki piyasada
tecrübeli ve başarılı insanların başarı öykülerini aktaracakları
toplantılar düzenlemek.

***AB'ye verilecek raporlar için, tüm faaliyetlerin kaydını tutmak.

Bunlar ne kadar zaman alır? En az ayda bir toplantı/seminer/panel bir
faaliyet olsa, bunun dışında da ayda bir eğitimi gözlemlemek için gitse,
aralarda da firmalarla, konuşmacılarla vs temas kursa, part-time falan
yürütülebilir bir iş gibi. Haftada yarım-bir gün veya ayda 2-4 gün
diyebilir miyiz gerektirdiği zaman için?

Benim anladığım budur bizden istedikleri destek için. Tabi, bütün bunlar
herkesin yorumuna açık, birlikte karar vereceğiz. Mesela hepsini bir
kişi mi üstlensin, 2 kişiye falan bölelim mi?

Not: Toplam bütçeye gelince, projenin maliyeti 250,000-300,000 Euro
arası bir şey çıkacak deniyordu son görüştüğümüzde. Detaylar hazır
değildi. İlk bakışta fazla gözüküyor ama, katılımcıların iki kere
sınavlara girmesi bile, kişi başı 400$'dan 40,000$ tutuyor, yolu,
yemeği, kırtasiyesi, kaza sigortası, ıvır zıvır derken, yekün tutuyor.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.