[Proje-cg] Re: selam özer cim

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 24 Oct 2004 - 16:40:37 EEST

Merhaba,

Yaw ne kadar soyut ve belirsiz ifadelerle, ve özensiz bir şekilde,
imlaya gramere dikkat etmeden, tek cümlede, hatta başında büyük harf,
sonunda nokta olmadığına göre, cümle bile oluşturmayan ardada
kelimelerle yazıyorsun!... Bana somut olarak gördüğün riski, ve ne
istediğini söylesene!

( Bakiniz: http://belgeler.org/howto/smart-questions.html )

Benim sana somut dediklerim şunlar:

1)Herkesin bilmemesi gereken şeyleri yalnızca proje-cg'ye açık olarak
yazabileceğin bir wiki'miz var. Bu benim ilk kurduğum (senin de
Google'dan da gözükecek diye itiraz ettiğin) wiki değil, lkd'nin
altında, parola korumalı, sadece proje-cg'nin ulaşabileceği bir alan.
Senin de baştan istediğin gibi.

2)Listeler benim -en azından tek başıma- kontrolümde değil. Senin de
başta itiraz ettiğin, bu email listesi değil, benim ilk kurduğum, kendi
alan adımın altındaki wiki idi. CG listelerinin de arşivlerinin public
olması, şimdiye kadar yk(veya ik)'nın genel bir politikası. Bunun tek
istisnası, idari-cg'nin arşivi, o kendi şifreli alanından erişiliyor.
Eğer, mesela senin, proje-cg'nin de liste arşivlerinin şifreli alandan
erişilen, korumalı bir yerden olması gibi bir talebin varsa, bunu
idari-cg'de gündeme getirmek, karar almak, ve durumu sistem admini Nihat
Genç'e iletip, gerekli teknik değişikliği yapmak lazım.

3) Eğer şu anda yaptığın açıklamaları kendin "gereksiz" buluyorsan, bu
tartışmayı niye başlattın? Gerçekten, kimin nasıl bir arama yapıp, hangi
linki kaçıncı sayfada bulacağını, bu ihtimalin %kaç olduğunu, ve ne gibi
riskler içerdiğini hala bana bildirmedin. Ben bir risk görmüyorum. Sen
görüyorsan, önce kendin aramayı dene, bana sonucu bildir, ben de ona
göre idari-cg'de konuyu gündeme getireyim.

Soru: Resmi kayıtlarda ve temaslarda senin adın bile geçmiyorsa,
dolayısı ile belediyelerden kimsenin, senin adın ile Google'da arama
yapma ihtimali de yok. Dolayısı ile, bahsettiğin mesajı bulma ihtimali
de yok. O halde ne için endişeleniyoruz? Ayrıca, dediğim gibi, madem
bunları sakıncalı buluyorsun, Email listelerine yazma. Referans verdiğin
sakıncalı mesaj kendi mesajın. Sakıncalı, gizli bulduğun içeriği,
wiki'ye at, mesajda ona referans ver. Ve yine ayrıca, bu arşiv, aramızda
bir şey, derneğin web sitesinde yayınlanmış bir sayfa değil, basın
açıklaması değil, resmi duyuru değil, afiş değil hiçbir şey değil.
Listeye atılmış bir emailin webden ulaşılabilir arşivi. Sana kimse
diyemez ki "bitmemiş proje için açıklamada bulundun" diye!

5)Şimdi bizden talebin ne? O mesajın arşivlerden silinmesi mi? Liste
arşivinin bundan sonra şifreli bir alanda yayınlanması mı? Yoksa başka
bir şey mi? (Mesela, liste mesajlarında kamu kurumlarının açık adlarıyla
belirtilememesi gibi)?

6)Neden bu mesajları bana kişisel olarak atıyorsun? Bu proje-cg'nin
tamamını ilgilendiren bir konu. Herkes sadece beni muhatap alır şahsen
benle temas kurarsa, ben farklı kişiler ve görüşler arasında, nasıl
koordinasyon sağlayacağım? Herkesin mesajını birbirine mi forward
edeceğim? Liste bunları kurumsallaştırmak, kolaylaştırmak için var.
Bundan sonra, proje-cg ile ilgili bir konuda, bana şahsen mesaj atarsan
okumadan sileceğim haberin olsun.

7)Sana istemediğin bir şey zorla kabul ettirmeye çalışan kimse yok. Ama
bir değişiklik talebinde bulunuyorsan, bir gerekçesi olması lazım. Şimdi
ben idari cg'de mesela listenin şifreli bir alana konmasını önerirsem ne
diyeceğim? "Belediyeden birisi Murat Şirten'in adı ile Google'da arama
yaparsa, proje-cg liste arşivine ulaşabilirmiş, bu da kendilerinden
habersiz, proje ile ilgili duyuru yapmış gibi negatif bir durum
oluşturabilirmiş, ve proje çalışmasını köstekleyebilirmiş, Murat
Demirten, temaslarda ve projede adı geçmezken, böyle bir duyuruda
bulunmuş konuma düşmek istemiyormuş" dediğimde, mesela birisi de,
"Boşver, onunla mı uğraşıcaz, kim Murat Şirten diye arama yapacak ki
Google'da, hem arşivin hiçbir bağlayıcılığı yok, basın bülteni değil,
web sitemiz değil, bizim alan adımızda değil, bizi de onu da liste
arşivi bağlamaz ki, sakıncalı şeyleri wiki'ye yazsın" dese, benim
diyecek lafım yok, ben de öyle düşünüyorum çünkü...

Önce beni gerçek bir risk/sorun olduğuna inandır ki, istediğin -ve
önereceğim- bir değişikliği, çözümü doğru düzgün savunabileyim.

Not: Bana yaptığın açıklamalar, gereksiz değil. Bu ekip çalışmasının bir
parçası: İletişim. Ne ben sana istemediğin bir şeyi dayatabilirim ne sen
bana, ne de listedeki kimse kimseye. Ama isteklerimizi, düşüncelerimizi,
birlikte neler yapabileceğimizi konuşuruz, tartışırız, sonunda ortaya
bir şey çıkar. Bu kimsenin ilk baştaki düşüncesine %100 uymayabilir, o
ayrı konu.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.