[Proje-cg] Fwd: AB 6CP tanitici dokuman

From: gorkem@gorkemcetin.com
Date: Wed 08 Dec 2004 - 13:22:06 EET

Merhaba

AB 6. CP ile ilgili biraz belge iletiyorum, ekte.

Web arayuzunden gonderiyorum, umarim Turkce karakterlerde sorun cikmaz.

Iyi calismalar
Gorkem

----- Forwarded message from Zübeyde Gülboy <zubeyde@uekae.tubitak.gov.tr> -----
    Date: Wed, 8 Dec 2004 11:44:49 +0200 (EET)
    From: Zübeyde Gülboy <zubeyde@uekae.tubitak.gov.tr>
 Subject: Avrupa Birliği 6. ÇP'nı tanıtıcı özet döküman
      To: Gorkem Cetin <gorkem@gorkemcetin.com>

Gorkem selam,
Sözünü ettigim döküman ekte.
Bu yazıyı Avrupa Birliginin Araştırma programlarını hiç
tanımayanlara tanıtmak amacıyla hazırladım ve yakın çevreme dağıttım.
Sen de çevrene dagitabilirsin.
Iyi çalışmalar,
Zübeyde
Tel (UEKAE):(262)648 1365

Sevgili arkadaslar,
Bu mesajimin amaci size -eger daha önceden yeterince bilgi sahibi
degilseniz- Avrupa Birliginin 6. Çerçeve Programi (FP6: 6th Framework
Programme) kapsaminda desteklenen Arastirma Projeleri konusunda bir miktar
bilgi vermek ve hem konuya ilgi duymanizi, hem de bu bilgileri kendi
etrafinizda ilgi duyabilecek kisilere dagitmanizi saglamak. 6. CP'nin
Türkiye koordinatörü TUBITAK Uluslararasi Isbirligi Daire Bsk.ligi
(Ankara). Ben de Tubitak çalisani olmam dolayisiyla bir miktar bilgi
sahibiyim.

Ekteki dosyada konuyla ilgili genel bir fikir edinmenizi saglayacak
bilgiler var. Bu bilgileri büyük ölçüde 6. ÇP'nin Ingilizce genel tanitim
dökümanindan, katildigim toplantilarda ögrendiklerimden ve kisisel
deneyimlerimden derledim. Daha detaylı bilgiyi ekte de gönderdigim bu
Ingilizce dökümanda bulabilirsiniz. Bir proje teklifi hazirlayip destek
basvurusunda bulunmak vaya proje degerlendiriciligi(Project Evaluator)
basvurusu yapmak için ise, detaylı döküman da yetersiz kalacaktır. Bu
durumda, detayli dökümanda verilen baglantilardan daha fazla bilgiye
erisebilirsiniz. Ayrica 6. ÇP'nin resmi sitesi olan
http://fp6.cordis.lu/fp6 da, yayinlanan her proje çagrisiyla birlikte
sadece o çagriya özel ve dikkatle incelenmesi gereken bir bilgi paketi de
yayinlanmaktadir. Duyurulari ayrica
http://www.fp6.org.tr/ adresindeki AB 6.CP Ulusal Koordinasyon Ofisi web
sitesinden de takip edebilirsiniz.

Ayrica eger ekli dökümanlarda siralanan öncelikli proje alanlarindan biri
özellikle ilginizi çekiyor ve bu konuyla ilgili duyurularin dogrudan
e-posta adresinize gelmesini istiyorsaniz,
http://www.fp6.org.tr/web/uin_solmenu.htm adresindeki AB 6. ÇP Ulusal
İrtibat Noktalarindan konunuzla ilgili olan kisiye e-posta adresinizi ve
-varsa- özel ilgi alaninizi/fikirlerinizi bildirin lütfen; böylelikle
ilgili
duyurularin size ulasmasini saglayabilirsiniz.

Bu arastirma desteklerinden faydalanabilmek için ille Arastirma Kurumu
veya Üniversitelerde çalismak gerekmiyor. Bireyler ve Şirketler de
Çagrilara katilabiliyor; hatta Küçük/Orta Boy Isletmeler(KOBI) (SME: Small
to Medium Enterprise)özellikle katilima tesvik ediliyor. Arastirma
konulari da yalnizca fen bilimlerinden olusmuyor, sosyal konular, gida
teknolojisi, vs gibi konular da mevcut. Destekler çesitli sekillerde
olabiliyor: Ornegin bir KOBİ ihtiyaci olan bir arastirmayi bir arastirma
kurumuna yaptirmak için destek alabiliyor ve arastirma sonuçlarinin
kullanim hakkini da elde ediyor; Ya da bir kurum bir baska ülkedeki
laboratuar altyapisini/uzmanlik bilgisini kullanma olanagini elde ediyor,
vs..

Ayrica konu ilginizi çekmiyorsa da, bir an önce ilgilenmeye çalisin derim;
çünkü ülke olarak tek kurtulusumuz AR-GE'ye yönelmekte yatiyor. İçerideki
orümcek kafalari temizlemenin de tek yolu bu, disarida gücümüzü ve
sayginligimizi arttirmanin da.. Ancak ilgilenmeye basladiginizda
göreceksiniz ki bilgiye hakim olmak, yiginla bilgi arasindan bizim için
anlamli olani bulmak hiç te kolay bir is degil; bol zaman, emek, sabir,
azim ve iletisim yetenegi istiyor. Aradiginiz bilgiyi kolay bulmanin bir
yolu son derece kullanissiz olan 6. ÇP sitesi yerine arama motorlarini
kullanmak: Ornegin Google da ilgilendiginiz konuyu yazip yanina FP6
yazarak aratmak.

Bu bilimsel macerada hepinize basarilar diliyorum..

Iyi çalismalar,
Zübeyde

----- End forwarded message -----