[senlik-cg] Re: [lkd-gyk] firmalara giden mektup

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sun 10 Mar 2002 - 18:20:41 EET

Pardon,

Linux Kullanıcıları Derneği mayıs 2000'de kurulmuş,
ilk genel kurulunu yapmış, Türk Bilişim sektöründe sesini duyuracak
bir yapılanmaya girmiştir. Bu mektup, varlığımız haberdar etmek,
hedef ve planlarımızı anlatmak, ve iş birliği olanaklarını
araştırmak amacıyla sektördeki firma, kurum ve oluşumlara
gönderilmektedir.

Linux Kullanıcıları Derneği, tüm renkleriyle açık kaynak kodu felsefesini kucaklamakta ve bu felsefeye uyan tüm ürün, teknoloji, oluşum ve platformları
kapsamayı, en azından sıcak ilişkiyi hedef\-lemektedir.
LKD, ağırlıklı olarak Linux etrafında örgütlensede, tüm kardeş işletim sistemleri, ve geniş bir yelpazede açık kaynak kodu lisanslarını desteklemektedir.

LKD, Linux ve Özgür Yazılımın ülkemiz için çok önemli olduğunu
düşünmektedir.
Bu işletim sistemi ve felsefeye uygun yazılımların kullanılması,
yayılması, uyarlanması, geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
Linux'a doğrudan ya da dolaylı destek veren birey, kurum ve oluşumlarla
iş birliğine girmek, onların etkileşime girebileceği bir cerçeve örgüt ve platform olmayı arzulamaktadır.
Bu kurumlarla, kamu oyunun buluşacağı bir ortam, giderek iki tarafın hakların korunduğu, toplumsal yararın öne çıktığı mekanizmalara ev sahipliği
yapmak istemektedir. Uzun vadeli hayallerimiz de uzmanlara ve hizmetlere
sertifikasyon ve hakemlik mekanizmalarına yol açan örgüt olmak isteriz.

Ülkemizdeki yazılımların, Linux ve bezeri sistemlere taşınması
konusunda destek olmak ve bu yöndeki tüm çabaları teşvik etmek isteriz.

Acık kaynak kodlu bir işletim sisteminin Ulusal İşletim sistemi olarak
geliştirilmesi, bunun kobiler, okullar, kamu ve askeriyede
kullanılmasının
teşvik edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu bizim çok önemli
hedeflerimiz arasında.

Yıl içinde sürekli olarak, yeniliklerin duyurulduğu, teknik
birikimin aktarıldığı, uygulama ve deneyimlerin paylaşıldığı
seminerler yapmaya çalışıyoruz.
 Çeşitli vesilelerle, yoğun seminerler yapmaya devam edeceğiz.
 Bu güne dek, İnternet Konferansları, Akademik Bilişim Konferansları
 ve İnternet Haftası etkinlikleri kapsamında bir kaç günlük
 etkinlik yapıyoruz.

Mayıs ayı içinde, Ankara Üniversitesi Cebeci Kampusünde ilk
"Linux ve Özgür Yazılım Şenliği"ni yapacağız.
Bu şenlik, son kullanıcıya, KOBI'lere, kamuya ve okullara
yönelik etkinlikler ağırlıklı olacak.
"Getirin Bilgisayarınızı Linux Kuralım" yapacağımız etkinlikler
arasında. Şenlikte, Linux'a destek veren firmalarla Linux
kullanıcılarını bir araya geldiği, çözüm önerilerinin
anlatıldığı bir platform olmayı hedefliyoruz.
Uzman yetiştirmeye, uzmanların etkileşime girdiği etkinliklere de yer vereceğiz.

Bize genel olarak Sponsor olmak, etkinliklerimize katılmak,
Şenliğin parçası olmak isterseniz,
 hızlı olarak bilgi@lkd.org.tr adresine yazınız.