[Linux] Re: samba upgrade

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Thu 26 Sep 2002 - 15:36:03 EEST

Merhaba,

On Thu, 26 Sep 2002, Engin FIRTINA wrote:

> suse 8.0 uzerinde,, susenin cd'leri ile gelen samba 2.2.3a kurulu
> samba.org sitesinden samba-2.2.5.tar.gz'yi indirdim.
> ./configure
> make
> make install
>
> ile kurdum..
> ancak sistemde hala 2.2.3a versiyonu calisiyor.. neyi eksik yapiyorum ??

SuSE, rpm destekleyen bir isletim sistemi. Kullanmiyorum ama buyuk
olasilikla /etc/init.d/samba stop/start ile calistirabiliyor olmaniz
gerekli.

Oysa, kaynak kodundan (tar.gz) derlediginiz zaman bunu (genel olarak)
/usr/local/samba altina kuracaktir. Dolayisiyla sisteminizde iki tane
samba calismaya "calisacaktir."

Ne yapmaniz gerekli? Kisisel dusuncem, SuSE'nin cikmissa bu surumu icin
rpm'lerini indirip sisteminiz guncellemenizin daha iyi olacagi.

Ama bu haliyle denemek isterseniz, once rpm kurulumunundaki sambayi
durdurmaniz ve yeni kurulumdakini baslatmaniz gerekecek.

KarIsIk gelebilir ama en basit sekliyle boyle yazabildim.

:)

Saygilar.

--

Devrim GUNDUZ