[Linux] qmail

From: M.Sinan BEYRIBEY (sinan@uludag.edu.tr)
Date: Thu 19 Sep 2002 - 12:39:52 EEST

Selamlar;

qmail'a isinmaya calisiyorum (daha dogrusu bu ilk denemem) enderunix.org daki dokumana biraz uyarak biraz uymayarak kurulumu gerceklestirdim (vpopmail - qmailadmin vsvs)
sistemde sadece sanal kullanicilar olacak sekilde ayarladim.

Ancak ne olduysa webmail i denemek icin mail attigimda mail gelmedi (daha onceki denemelerde gayet guzel alip gonderiyordu)

log dan hataya baktim, google da da taradim ancak birkac dokuman cikti ve hicbiri de aciklayici degildi.

daha sonra mail gonderdigim hesabima gelen hata mesaji asagidaki gibi.

----
Hi. This is the qmail-send program at qmailtest.uludag.edu.tr.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
----

Konu hakkinda bilgisi olan var mi acaba? ne yapmaliyim ?

Bu arada qmailctl in ciktisi da asagida

root@qmailtest:/# qmailctl stat /service/qmail-send: up (pid 988) 725 seconds /service/qmail-send/log: up (pid 2397) 0 seconds /service/qmail-smtpd: up (pid 483) 798 seconds /service/qmail-smtpd/log: up (pid 2398) 0 seconds messages in queue: 1 messages in queue but not yet preprocessed: 0

reboot vs vs herbiseyi yapmama ragmen bu mail kuyruktan bir turlu cikmadi. ardindan denedigim mail larda ise message in queue: N olmak uzere artiyor, ancak gonderilmiyor alinmiyor , ancak date ile sistem tarihini ileri alinca onlari kuyruktan cikartmayi basarabildim. ancak bu mail inat ediyor anlasilan :))

Dagitimim slackware 8.1 , default kernel

qmail ile birlikte vpopmail,tcpserver,courierimap,qmailadmin,sqwebmail,daemontools ..... kurulu..

Simdiden herkese tesekkurler.

M.Sinan BEYRIBEY