[Linux] Re: Web Based User Login Screen

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Thu 19 Sep 2002 - 10:56:33 EEST

Selam ,,,,

On Wed, 18 Sep 2002 22:18:32 +0300
"RIP" <restinpeace@bonbon.net> wrote:

> "AllowOverride Authinfo" olmasıyla , bana ne fayda saglayabilecegini
> soyleyebilirmisin ?

htaccess dosyaları sadece kimlik denetimi için gerekli aylarları yapabileceğiniz dosyalar değildirler. Bunun dışında dizin için geçerli opsiyonları , dosya tiplerini ile ilgili ayarların yapılması , dizine bağlanabilecek istemcilerin kısıtlanması veya kısıtlamanın değiştirilmesi gibi işlemleri de htaccess dosyaları ile gerçekleştirebilirsiniz. Bana göre eğer kullanılmayacak ise daha fazla yetki vermenin gereği yok.

Ayrıca daha önceki maillerin birinde <Directory /> için geçerli AllowOverride None ayarının değiştirilmesi söylenmişti , bence bununda yapılmaması gerekir. En önemli nedeni performanstır. Eğer / dizini için geçerli bu ayar değiştirilir ise Apache geçeceği her dizin içinde .htaccess dosyası arayacaktır. Buda içine geçilen her dizin için boşuna zaman kaybı demek olacaktır. /var/www/html (RedHAt default'u) gibi bir dizinde tutuyorsanız web sayfanızı bu durumda 4 defa .htaccess dosyası aranacaktır.