[Linux] Re: Mysql database import?

From: Çağlar Onu (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Tue 17 Sep 2002 - 18:58:30 EEST

Merhaba;
1) Gözüme takıldı bilerek mi yazdın bilmiyorum ama mysqldump -u username -p
password vermelisin.
2) Cron yapmak için bir seçeneğinde şu ; /etc/cron.weekly/ nin içine
scriptini çalıştırılabilir hakla kopyalamak.
(ay için cron.monthly , gün için cron.daily gibi)
3) Gene gözüme takıldı :) rm -f ler yerine direk şu atırı kullansak daha az
problemli olur sanırım;
(yanlışlık yapmamızıda önler)

 #!/bin/bash
mysqldump -A -u user -p password | gzip > all_databases_backup.tar.gz
cat all_databases_backup.tar.gz | uuencode backup.tar.gz | mail -s
"mysql-backup" caglar.onur@tubitak.gov.tr

4) Illa her haftanın belli bir günü ( mesela haftanın ilk günü yada her
hafta çarşamba gibi ) bu işlemin gerçekleştirilmesini istiyorsanda aşağıdaki
prosedür işe yarayabilir sanırım;

# export EDITOR=/usr/bin/pico
# crontab -e -u root

0 12 * * * sh /path/yedek_al

yazılır ( her gün saat 12 de anlamına gelir )

örn: 0 12 1 * * sh /path/yedek_al ( her ayın ilk günü saat 12 anlamına
gelir)
       0 12 * * wed sh /path/yedek_al ( her çarşamba saat 12 anlamına
gelir)

Bu Kadar :)
Saygılar
S.Çağlar Onur