[Linux] Re: Boot partition>1024 hatası

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Mon 16 Sep 2002 - 12:04:19 EEST

Selam ,,,

On Mon, 16 Sep 2002 01:09:41 -0700 (PDT)
Mehmet "UĞUR" <mfkugur@yahoo.com> wrote:

> partition oluşturamıyorum. Boot partition> 1024
> cylinder hatası vererek kurulumdan çıkıyor.
> Bu sorunu nasıl çözebilirim. Mutlaka Red Hat'ı kurmam
> gerekiyor. Elimde Red hat 7.1 var daha üst versiyonu
> yok. Diğer versiyonlarda bu problem ortadan kalkıyor
> mu?

Bir kaç yöntem mevcut. Mesala 15-20 MB'lık bir /boot partition'ı ayırıp bu partition'ın 1024 silindir içinde kalmasını sağlayabilirsiniz. Eğer Win yüzünden 1024 silindir içine sığdıramıyorsanız bu durumda 7.3 (veya daha güncel lilo kullanan başka bir dağıtım) bulup kurmanızı öneririm. 7.1 ile gelen lilo'nun lba32 destekleyip desteklemediğini hatırlamıyorum. Ama 7.2 ve 7.3 kullanacaksanız 1024 silindir problemi ortadan kalkacaktır.

--
Şeref Tufan Şen
İTÜ-BİDB