[Linux] Re: linux & freebsd

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Tue 10 Sep 2002 - 11:13:06 EEST

On Mon, 9 Sep 2002, Omer Faruk Sen wrote:
> 7) Adam akilli bir kere FreeBSD kuran ve anlayan insan
> bir daha Linux kullanmaz. Test ettim ve 10'larca kisi
> uzerinde onayladim :)
> 8) Bu mailim uzerinde herhangi bir flame baslarsa
> bunlara cevap vermiyecegim

Merhaba,

7 numarali noktayi yazip bunun da ardindan 8'i yazmaniz ciddi
anlamda ilginc. Flame baslayacagindan neredeyse %100 emin
oldugunuz tarzda iletileri listeye gecmenize anlam veremedim.

Bir urunu savunmak ve promote etmek istiyorsaniz, insanlara
daha yumusak kenarlar ile yaklasilmasi geregi konusundaki
dusuncelerimi daha onceleri bsd@linux.org.tr listesinde
belirtmistim ama zannediyorum ki orada da yuksek fanatik
tavir sebebi ile bazi arkadaslar ayrilma yolunu secmislerdi.

Bu urun, su urunde daha iyidir tarzi savunmalarinizi "sehir efsanesi"
cumleleri ile :
 { - bir kullanan bir daha birakamiyor,
   - iki kere daha beyaz,
   - aldim ve muptelasi oldum,
   - en iyisi en hesaplisi,
   - vb.
 }
...yaparsaniz savunmak istediginiz urune belki zarar bile verirsiniz.

Halbuki soz konusu urun olan BSD'nin, Linux'a gore pozitif yanlarini
bilimsel yaklasim ile aciklarsaniz amaciniz yolunda basari
kaydedebilirsiniz.
Ornekler:
- ALTQ
- Kqueue
- Gelismis IPSec ve IPv6 yigitlari
- SMPng
- KSU
- Zero copy socket
- Ports tree yaklasimi
- Proaktif guvenlik anlayisi
- Temel grup tabanli proje yonetim sekli
- ...ve benzeri daha bir cok ornek.

Bilmiyorum yaniliyor muyum ? 1995'den beri Linux dunyasindan edindigim
tecrube bu sekilde savunmanin her zaman daha yararli oldugunu gosterdi.

Elinde hic birsey olmayan bir urunu degil, sizin de soylediginiz
gibi "gercek bir UNIX" olan BSD'yi savunmak icin daha saglam ve
"gercek" kaynaklarimiz var. Degil mi ?

Sevgiler,

-bdd