[Linux] Re: Linux Istanbul 2002

From: Ozer Tayiz (otayiz@superonline.com)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 14:56:29 EEST

Merhabalar,

AutoCad'in tamamen yerini alabilecegi iddasinda olan LinuxCad var
www.linuxcad.com . GPL degil, ticari lisansli, ama sadece 100$, Autocad'e
gore kelepir. Baska o kadar iddali olmayan, ama yine de is gorebilir bircok
CAD yazilimi var, ilk aklima gelen QCad.

Finite Element icin en fazla ozellige sahip olani TochNog,
http://tochnog.sourceforge.net/ . Bazi hesap modullerini
paralellestirmisler mesela, bu buyuk analizler icin cok hos bir ozellik.

NetCad yerine GIS olarak da GRASS GIS'i begendim. http://grass.itc.it/
Postgresql veritabani kullaniyor.

Tabi bunlar benim bir-iki search ile, "features" larini karsilastirip, en
fazla ozellige sahip olanini begenmem seklinde. Henuz kurmadim,
kullanmadim. Siz de www.linuxapps.com ve sourceforge'dan basit aramalar bu
programlari bulup, ihtiyaciniza uygun olanini secebilirsiniz.

Bir de muhasebe programi bulsam, tam olacak. Gerci NOLA var ama,
Turkiye'nin muhasebe sisteminin cok farki oldugu, onu degistirmenin bastan
yazmak kadar ugrastirabilecegi yorumlarini aliyorum cevremden...

Umarim isinize yarar,

Saygilar, sevgiler, hurmetler...

Ozer Tayiz.

---