[Linux] Re: mail serverlar arasi haberlesme...

From: Genco YILMAZ (gyilmaz@kheops.marketweb.net.tr)
Date: Fri 06 Sep 2002 - 18:40:08 EEST

selam,

Sorun: 2.sunucu 1. sunucuya mesaj gonderemiyor.

1) 123.abc.com MTA'si ahmet@abc.com adresine posta gondermek icin calisan
bir sunucu ariyor.

2) DNS kayitlarindan abc.com icin MX kaydina bakiliyor ve en dusuk oncelik
degeri olan kayit, 123.abc.com MTA'sina geri donuyor. MTA almis oldugu
adrese (xyz.abc.com) smtp baglantisi kurmaya calisip postayi ulastirmaya
calisacak.
   2.a (1.durum) Sunucu baglantiyi kurarsa postanin o sunucuya gitmesi
gerek.(herhangi bir yonlendirme durumu yoksa)
   2.b (2.durum) Sunucu calismiyor bu seferde DNS teki 2. MX kayitini
kullanip ikinci sunucuya gonderebilir.

Buradan benim anlamadigim eger sizin birinci sunucu calisiyorsa 123.abc.com
sunucunuz nasil posta aliyor ?

Yanlis bildigim bir yer varsa duzeltirseniz sevinirim.
Aslinda sorununuzun tam tersi olmasi gerekiyor.Yani 1.sunucu 2. sunucuya
posta gonderememeli gibi geliyor bana..