[Linux] Re: Debian 3.0 ve türkçe

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Thu 05 Sep 2002 - 02:30:28 EEST

Çarşamba 04 Eylül 2002 20:12 sularında, serhan DUMAN şunları yazmıştı:
> Debian 3.0'da konsol ve X'de türkçe desteğini nasıl sağlarım?

Selam,

Turkish-HOWTO: http://belgeler.linux.org.tr/teksayfa/Turkish-HOWTO.html

Bu belge yapılacak işlemleri Red Hat için tarif eder.

Debian ve Slackware için i18n dosyası var mı bilmiyorum. Sanırım yoktur.
Bu durumda
LANG="tr_TR"
değişkenini varsa açılış betiklerinde yoksa /etc/profile dosyasında
env ya da export ile ortam değişkeni haline getirirseniz ve belgedeki
diğer işlemleri dağıtımınıza göre yorumlarsanız, Türkçe desteğini
sağlayamamanız için bir neden yok.

Desteği verdiğinizde nasıl yaptığınızı mümkün olduğunca ayrıntılı
anlatan bir metni bana gönderebilirseniz, bu bilgiyi Türkçe-NASIL'a
ekleyebilirim.

Esen kalın,
Nilgün