[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 18 Oct 2002 - 15:54:28 EEST

> Baris'a ve doruk'a tamamiyle katiliyorum. x86
> sistemler gercektende cok gelisti. Bu makinalari
> parallel kullanarak cok buyuk tasarufflar elde
> edilebiliyor. Zaten Linux (ya da diger OSS 'lar)'te
> bunun icin bicilmis kaftan. Linux ile nelerin
> basarildigini gormek icin www.top500.org 'a bakmak
> yeterli. Gerci burasi tamamen uc noktalar ama bir
> fikir verebilir. Ustelik bu alinan tek makina
> SPOF(single point of Failure) olabiliyor. Onun yerine
> daha ucuz (hatta cok ucuz) 10 tane makina alip yukler
> dengelenebilir vs. vs.

son alinan "super computer"larin yaridan fazlasi linux
"cluster"lari. Hesaplama islerinde Linux one gecti.
Bunlar genellikle intel, sparc ve baskalari,
ama oncelik x86 ve uyumlularinda.

Iyi tasarlanmis bir sistemde, en kolay degisebilcek olasn
donanimdir. Bundada cok kisa vadeyi dusunmek laizmdir, en fazal
2-3 yil. Su nada pahli bir donanima gereksinim varsa, onu
hakli gosterecek nedneleriniz var ise alin, yoksa isnzii 1
yil goturecek bir makina ile yetinin derim. Zorlandigi zaman
kaydirirsiniz.

Saygilar
Mustafa Akgul