[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 15 Oct 2002 - 16:56:38 EEST

> Merhaba,

Selam,

> Kesinlikle katiliyorum ama Sakarya Universitesi'nin gercekten 1-2 milyon
> dolarlik bir bilgisayar alacak kadar bilgi isleme ihtiyaci var midir?

Tabii ki oyle zaten ben de soyle yazmistim.

"Eger birisi veya kurum bir zSeries makina alacaksa bunun icin gercekten
iyi sebepler vardir. Kimse birkac milyon dolayi sokaga atmaz."

Burada ihtiyaclar onemli kesinlikle. Bu ise ancak yapilmasi dusunulen
is/isler icin gereken islem gucu miktarinin hesaplanmasi sonucu ortaya
cikar. Nitekim bu makinalar yanlis hatirlamiyorsam 12 veya 14 CPU a
kadar cikabiliyor ve 700(ortalama 1000 dusunun) kullanicinin yaklasik 20
server (her turlu mail, web ivir zivir) i kullandigi bir ortamda
gereksinim duyulan islem gucunu bu makinalarin 1 CPU sunun %40 i ile
halledebiliyorsunuz :)

Bu durumda ne kadar neye ihtiyac var seklinde bir durum sozkonusu. Cunku
bu sistemler gercekten kritik ve buyuk sistemlerde kullaniliyor (misal
banka). Hakkaten eger ihtiyac varsa bir de bunlarin 4 CPU lu sadece
Linux kullanmak icin uretilmis modelleri oldugunu da belirtmek isterim.

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 63-42 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part