[Linux] Re: X Server

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 11 Oct 2002 - 01:25:08 EEST

Selam,=20

>=20
> Ula=FEamad=FDm :P O y=FCzden sonras=FDna devam etmeyi denemedim :))

ulasamazsin :))=20

ama ben ulasmana yardimci olayim. Umarim cok gec olmamistir bu cevabim
bayadir listeye mail yazacak firsat bulamadim.=20

Simdi X server sinirina bakacak olursak bunun icin tanimlanmis olan bir
sinir yok (bildigim kadari ile) soyleki tcp/ip ustunden port
dinlettiginiz zaman 6000+ dan sonraki portlari bind etmeye baslayacagi
icin teorik olarak bayaa bir limitiniz var. eger tcp/ip kullanmazsaniz
bu sefer pipe sayiniz olacaktir. Ama bir sinir olarak bakacak olursaniz
ise sisteminizin RAM i buyuk etmen olacaktir. bir X server ~10M, buna
gore sisteminizin kac tane Xserver acabilecegini bulabilirsiniz.=20

Simdi ulasma sorununa bakalim. Kendi sistemimden ornek verecegim. Ben X
i F12 den cikartiyorum. Cunku 6 konsol bana yetmiyor dolayisi ile F11 e
kadar virtual consollari kullaniyorum X i acinca da F12 den cikariyorum.
Bu durumda ikinci bir X acmam durumunda direk F13 olmasi gerekiyor fakat
bu bende klavyemde yok :)) Simdi bu durumda yapacaginiz sey su=20

defkeymap.map veya us.map veya trq.map=20

ne kullaniyor iseniz orada su sekilde tanimlama vardir. Ben defkeymap
kullaniyorum oradan acacagim=20

keycode 59 =3D F1 F13 Console_13=20
        control keycode 59 =3D F25=20
        shift control keycode 59 =3D F37=20
        alt keycode 59 =3D Console_1=20
        control alt keycode 59 =3D Console_1=20

seklinde bir tanimlamamiz mevcut. Simdi ben rahat olmasi acisindan F13
un F1 in bir kombinasyonu seklinde olmasinin daha rahat olacagini
dusundugum icin bunu soyle yaptim.=20

keycode 59 =3D F1 F13 Console_13=20
        control keycode 59 =3D F25=20
        shift control keycode 59 =3D F37=20
        alt keycode 59 =3D Console_1=20
        control alt keycode 59 =3D Console_1=20
        shift alt keycode 59 =3D Console_13=20

boylece shift_alt_F1 ile F13 e gecebiliyorum. Benzer sekilde sizde
istediginiz kombinasyonlari tanimliyarak ornegin keypad filan gibi
istediginiz konsola gecebilirsiniz. Bu sekilde ayni zamanda belirli bir
kombinasyon icin belirli komutlarin calismasini veya islerin yapilmasini
da saglama imkaniniz var.=20

Umarim isinize yarar...=20

--=20

--
Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr=09
Manager and IT Consultant                       =20

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92-95=09 fax: +90 212 356 68 96=09 ---------------------------------------------------------------------------= --