[Linux]

From: Fuat Altun (faltun@iso.org.tr)
Date: Wed 09 Oct 2002 - 10:05:44 EEST

Merhabalar

Linux ustunde Mysql ile ilgili teorik bir sorum olacak
Aslinda tum DB ler icin gecerlidir.

20 tane filed a sahip bir tablom oldugunu dusunelim.
Bunlarin hepsi text alanlar olsun.
Field1 text
Field2 text
Field3 text
.
.
Field20 text

Ben daha sonra tek bir kelime input alarak bu alanlarin tumu uzerinde arama
yapmak istiyorum. Mesela bir Portal web sayfasinin ''arama" kismi gibi.
Bu islemi nasil yapabilirim?
Tum alanlari OR ile control etmem gerekir?
Yani SELECT * FROM TABLO1 WHERE FIELD1 LIKE `%elma%` or FIELD2 LIKE
`%elma%` or FIELD3 LIKE `%elma%` ............. gibimi yapmam lazim?
Bu yol kullanirsam ve benim 50 adet field im varsa bu is icinde cikilmaz bir
hale gelir.
Portal ve content management yazilimlarinda bu is icin nasil bir DB yapisi
kullaniliyor?
Bu konuda yardimci olursaniz cok sevinirim

Fuat