[Linux] Re: X Server

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Thu 03 Oct 2002 - 15:14:09 EEST

Bu soylediginizin soruyla ilgisi yok sanirim. Benim yanlis bildigim tek
konsol olayini Seref bey duzeltti sagolsun. Denemedim ama deneyecegim. Sizin
soylediginiz uzaktan erisen kullanici olayinda da bu sefer baglanan kullanici
kendi makinasinda ayni anda kac X server calistirabilir oluyor. Calisan
programin oldugu yer değil, gosterildigi yerdeki uygulamadir X server. Misal
X start edilmemis bir makinaya telnet edip. DISPLAY cevre degiskeni
duzenlenerek baska bir X server da gounmesini saglamakla, baglandiginiz yerde
bir X oturumu acmis olmazsiniz. Windows uzerindeki X server yazilimlari
windows u kullandiklarindan ayni anda bir suru acilabilir. Ama Linux
uzerindeki X server fiziksel bir eleman (ekran karti) isteyecegi icin
kuramsal olarak kac adet ekran kartiniz varsa maksimum o kadar olmali cevap.
Bunu deneyen varsa bizimle paylasabilir mi ?

Dogan Zorlu,
Grup Software, Izmir - Turkiye