[Linux] Re: freetds bilen var mi

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Thu 03 Oct 2002 - 14:53:47 EEST

On 03 Oct 2002 14:44:06 +0300
"M. Umut Karabudak" <umut@hiperaktif.com> wrote:

> Tablolara yazma/okuma hakki olmayabilir mi baglantida kullandiginiz
> kullanicinin? Bir de ver 4.2 ayari ile deneyiniz. 7.0 bazi bozukluklar
> olusturabilir Turkce karakter kullaniminda.

Bir de Türkçe karakter kullanacaksanız freetds.conf dosyasında gerekli ayarı yapmayı unutmamnız gerekiyor. (charset ayarı) Aksi takdirde türkçe karakterler yerine ? veya benzeri karakterler ile karşılaşabilirsiniz. 4.2 verisyon kütüphaneyi MS SQL 6.5 için kullanmıştım , ama 7.0 ile de çalışıyordu. Şu an MS SQL 2000 ve 7.0 kütüphane versiyonu ile uyumlu olarak çalışıyorlar. Ama ben php kullanmıyorum. Perl kullanıyorum...

--
Şeref Tufan Şen
İTÜ-BİDB