[Linux] network sorulari ve Oracle

From: Melih Günal (mgunal@sirius-group.com)
Date: Sat 30 Nov 2002 - 13:17:40 EET

1) Windows yerine linux kullanmaya azmettim ama katetmem gereken yol çok
anlasilan.
Çalistigim yerde windows'a uyguladigim network ayarlarini GUI tabanli ag
yöneticisi ile Gelecek 2.0 Linux'uma aynen yapmama karsin internete çikis
yapamiyorum. Windows'ta:
IP:10.81.97.76
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.8.0.97.5
Preferred DNS Server: 212.57.1.12
Alternate DNS Server: 212.156.4.4
Üstüne command penceresinde:route add /p 10.0.0.0 mask 255.0.0.0 10.81.97.15
çalistirdiktan sonra internete çikabiliyorum.

Ayni seyi GUI'ler yardimi ile Linux'da da gerçeklstiriyorum ama internete ya
da DNS'e ulasamiyorum.
Bu ayarlar için update edilen dosyalar nelerdir ve Linux'da ayni ayarlar
disinda ne yapmak gerekebilecegi konusunda fikri olan var mi?

2) Alakasiz olacak ama windows üzerinde Oracle üzerinde çalismak üzere TOAD
benzeri bir program bilen var mi?