[Linux] Re: Yedek server nasıl?

From: Halil Demirezen (halil@bilmuh.ege.edu.tr)
Date: Tue 26 Nov 2002 - 05:16:52 EET

> Merhaba,
>
> İki tane serverimiz var diyelim.
>
> Bunlardan ilki herhangi bir nedenden dolayı down olur
> ve de ben de birinci serverdaki bütün sitelerimin
> ikinci serverda çalışmasını istersem, yani sitelerin
> çalışmasında, birinci serverin down olmasına rağmen
> bir aksama olmamasını nasıl sağlarım.
>
> Yardımlarınız için teşekkürler

Aslinda be de boyle bir durumu dusunmustum. Hatta kafamda da bir cozum buldum
gibi ama kendime gore. Olay sundan ibaret. Birbirinin clonu iki tane server
var ve ikisi de ayni network uzerinde diyelim. Bunlar iki farkli ip de
calisiyor. Clone server her bir dakikada bir asil servere ping atiyor. Eger
Herhangi bir sekilde ana server bir cevap vermez ise ikinci server uzerinde
calisan script ile asil serverin ip sini aliyor. ifconfig ya da diger network
configuration tool lari ile.

Benim aklima gelen cozum bu fakat uygulamis degilim daha.

Iyi calismalar.