[Linux] Re: Hyperthreading

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Fri 22 Nov 2002 - 19:13:49 EET

Fri, Nov 22, 2002 at 06:26:29PM +0200 , Ahmet YAZICI :

> Merhabalar,
>
> Elimde bir adet Dell Pe 6600 Mp bir cihaz var ve uzerinde Rh Linux kurulu.
> Cihazda 2 adet cpu olmasina karsin linux 4 cpu olarak goruyor. 2 cpu
> olarak gormesi icin yapmam gerekenler nelerdir.

Neden 2 cpu olarak gozukmesini istiyorsunuz ki ? Islemcinizin sahip
oldugu bu ek ozelligin zevkini cikarsaniz :).

Dilerseniz BIOS'unuzdan hyper-threading'i iptal edebilirsiniz (sizin
bios'unuz icin gecerlimidir bilemiyorum). Ama bunun yerine multi-thread
yazilimlarinizdan daha iyi performans saglamayi secmenizi oneririm.

Zaten hyper-threading destekleyen islemciler icin para odemissiniz,
nedem kullanmak istemeyesiniz ki. Kisaca, bence iptal etmeyin :).

iyi calismalar,

--
Baris Metin			http://metin.org
GELECEK A.S.