[Linux] Re: yardim

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Fri 22 Nov 2002 - 18:17:37 EET

Merhaba,

22.11.2002, 18:00, U. H. Durmaz wrote:
UHD> Yeni bir linux kullanıcısıyım.

O zaman ozellikle linux-baslangic listesine de uye olup, temel
sorularinizi oraya sormanizi oneririm.

UHD> Kişisel bilgisayar olarak linuxu sorunsuz kullanıyorum
UHD> diyebilirim. Ancak Linux ile bilgisayarları birbirine bağlayıp
UHD> gösteremiyorum. Bunu başarabilsem kuracağım ağ üzerinde dos
UHD> tabanlı bir program kullanmak istiyorum. En azından ipin ucunu
UHD> bana verebilirseniz ben geri kalanını sökmeye çalışacağım.

Linux ile bilgisayari birbirine baglayamiyorum derken tam olarak
neyi kastediyorsunuz? Daha net ve biraz bilgi vererek sorarsaniz
daha dogru cevaplar alabilirsiniz. Mesela kullandiginiz dagitim
nedir ve tam olarak ne sekilde ne yapmak istiyorsunuz gibi..

dmesg komutu ile cekirdegin buldugu donanimi gorebilirsiniz. Ekran
hizli gecerse sonuna |more ekleyebilirsiniz.

lsmod ile bellekteki modullerin listesini alabilirsiniz

ifconfig komutu ile ethernet kartinizin IP ayarlarini
yapabilirsiniz.

Gateway ekleyecekseniz route komutunu kullanabilirsiniz.

DNS sunucunuzu /etc/resolv.conf dosyaniza yazacaksiniz.

Her komut ve hatta konfigrasyon dosyasi hakkinda yardim almak icin
man komutunu kullanabilirsiniz. Ornegin,

man ifconfig
man route
man dmesg
man resolv.conf